fredag 16. mai 2014

Hvordan jeg tar bilder av PLsidene...

Jeg bruker alltid å ta bilde i dagslys (evt så kan man bruke dagslyslampe)Når jeg tar bilder er det på kjøkkenbordet, som er rett ved vinduet,eller ute på verandaen. Jeg har en hvit duk liggende på bordet og så ligger PLsiden oppå duken slik at det blir en hvit bakgrunn. Når jeg er på kjøkkenet og tar bilde, så står jeg på en stol så jeg er sikker på at jeg får med meg hele PL. Ute er bordet lavere så jeg kan stå ved siden av, jeg tar uansett bilde slik at det er mye hvitt rundt siden, det jeg føler er viktig er at bildet er klart og tydelig og rette vinkler slik at jeg slipper å rette det opp etterpå. Tar ett bilde av hele siden først, og så går jeg nærmere og tar nærbilder.
Om jeg er ute eller inne så må jeg passe på at det ikke faller skygger på sidene.
Jeg bruker bare redigeringsprogrammet som ligger på dataen, jeg har windows 8, og jeg bare åpner bildet i "bilder" da kommer det opp nederst på siden en liten bar, der man får forskjellige valg, da bruker jeg den som ligger nederst til høyre som heter beskjær.Da redigerer  jeg de linjene som kommer opp så de kommer godt inntil sidene.
En del av pynten her er fra The green hyena, en svensk nettbutikk der du kan kjøpe mndskit til PL.. De sender til Norge, jippi... Jeg venter spent på pakke derifra ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar