mandag 8. september 2014

Inspirert av Mumkaa

 For ca. 2 uker siden var jeg på PL kurs med Mumkaa (Magda Bolinska).
Hun er jo bare helt fantastisk i alt hun lager, og PL er ikke noe unntak!
Det er utrolig så inspirert man blir etter å ha vært på kurs. Får liksom lyst til å sette seg ned
med en gang, mens alle gode tips og ideer enda er ferske.
Her er et par sider (a spread) jeg har laget inspirert av Mumkaa.

Vi fikk mange gode tips på kurset. Og mye jeg igrunnen ikke hadde sett for 
meg kunne bli så fint, he he :)
Jeg har alltid vært opptatt med å runde hjørnene. Eller å iallefall ha like hjørner på en side.
Men her fikk hun meg til å blande både avrunda hjørner og rette hjørner på en side.
 Og jeg synes rett og slett det ble stilig ;)
Et annet tips var å bruke tape langs to sider av bildet. Dette er jo veldig greit hvis
man bruker 10x13 bilder istedet for 10x15. Da kan man bare lime bildet
på et hvitt kort og så teipe i sidene. Da ble det pyntet, og det ser faktisk ut som man 
har brukt et bilde som fyller helt ut (hvis det er det man ønsker).
Likte også måten hun delte ting i to, og så limet en del på det ene bildet/kortet og en 
del på bildet/kortet ved siden av.
Jeg har brukt en del stempel på PL sider tidligere, men da har det mest vært
bakgrunnsstempler. Men etter kurset kan man trygt si at jeg har 
gått til innkjøp av en del småstempel (figurer og tekster).


          Her kan dere se hvordan det ble med tape i sidene.

 Avrunda og rette hjørner ;) Og tekst die-cuts som er delt i to.


Her har jeg brukt litt blekk langs kanten på det ene kortet. Enda et greit tips
som var kjekt å få med seg :)

Vel, dette innlegget var om hvor inspirert man kan bli etter å ha deltatt på kurs.
Det girer iallefall meg opp, he he. Skulle ønske jeg kunne gått på kurs oftere.
Og det som er så greit er at man trenger ikke bruke tipsene til kun PL,
men kan ta enkelte ting inn i scrapping, kortlaging o.l også.

Ha en super og kreativ uke alle sammen ! :)

Brit

1 kommentar:

  1. Det är alla de små detaljerna som verkligen "gör" en sida... här finns det mycket smått och gott att ta med sej!

    SvarSlett