torsdag 9. oktober 2014

en sniktitt i Lenes PL-saker

I dag er det min tur til å vise mine oppbevaringsmetoder for PL-sakene som på mystisk vis har kommet i hus... ;) Jeg har akkurat flyttet fra gjesterommet på 10 kvm til et lite rom under kjellertrappa, og plassen er på langt nær ferdig, så mye er litt midlertidig - men det fungerer veldig godt akkurat nå :) Jeg er vel ikke ulik de fleste andre papirdillere på konstant søken etter den optimale oppbevaring, så at det forblir sånn er vel lite sannsynlig :p

men slik ser det iallefall ut i dag :) Jeg har en Alex-kommode fra IKEA som rommer utrolig mye. De dypeste skuffene rommer fint bokser med kort og ting som etter hvert skal opp i hyller, verktøy og andre ting som er greit å ha rett ved siden av pulten.


slik har jeg sortert kortene mine, i esker fra Clas Ohlson (for øvrig de samme som Linda viste i sitt innlegg). Jeg har sortert de etter kit, med 4x6-kortene foran og 3x4-kortene i 2 rader bakom. I ei slik eske går det 2 hele core kits, slik som i eska på venstresiden. I eska på høyresiden har jeg samla alle minikits, oppdelte core kits, Studio Calico-kort og mindre pakker fra andre produsenter.

disse post-it-lignende merkelappene fra Clas Ohlson er mine foreløpige skillemerker for de forskjellige kit'ene, fire eller fem forskjellige farger i pakken, veldig greit å kunne skille på farger der det var ønskelig :)

Denne oppbevaringen av bilder kommer jeg til å beholde! Til venstre er Cropper Hopper som kan ta opp til 1200 bilder, og til høyre er Advantus som kan ta opp til 600 bilder.

 Diesene blir enten oppbevart i originalpakke eller i Quickutz magnetperm.


 Fram til søndag lå alle stickers, rubons og dots hulter til bulter i ene Alex-skuffen, noe som bare ble kaos. Men på denne måten blei det litt mer system iallefall, fram til noen bedre ide dukker opp.. Sortert i zip-lock poser etter kategori (alfabetstickers, puffy alfabeter, stickers, rubons og diverse dots). Ligger oppi en pappesketing fra IKEA slik at den kan flyttes på etter behov...

 
 bildeinnsatsene til Advantus-boksen selges også løst, og passer perfekt til smådill.. Her har jeg ei eske med buttons/flairs og en med diverse chipboard og plastpynt


Denne kommoden fra Biltema er en kjær venn (har fem til men de har fått andre oppgaver etter flyttinga.....) Denne har fast plass under pulten, men dras fram ved behov. Innholdet byttes ut etter behov, nå for tida er det klin og klæsj-utstyr nederst, åpna thickerspakker i midten og bilder og diverse dill øverst. Toppen er perfekt til oppbevaring av skjærebrett (og evt databord når pc'en er med ned)

 
 Lommene oppbevarer jeg i et eget album med dividers (har nettopp oppgradert fra 4 til 7 album, og fikk ett til overs) 

 Washitapestativet mitt fra Tilda (Panduro)


 Litt mer diverseoppbevaring :) Prøver fortsatt å finne ut av hva som skal hvor.. i expanderen til venstre er det mest større pakker med chipboard, rubons osv som står, da det som er litt mindre har en tendens til å forsvinne oppi der (har myyyye type str 6x4, og det blir borte, og i tillegg så mye at oversikten forsvinner...)

Gummistemplene oppbevares i EzBinderen min, mens mindre sett med clearstamps (Studio Calico, Papirdesign, KaiserCraft) har jeg laminert mønsterarket (de små arkene som stemplene kommer festa på) inn på ei A4-side. Disse skal etter hvert inn i en perm bare jeg finner igjen hullmaskina :D

Resten av stemplene ligger oppi en liten boks

Dette var da min måte å oppbevare PL-stæsj på, hvis det blir mye forandringer så kommer det kanskje et oppfølgingsinnlegg når ting er på plass, vi får se :)

2 kommentarer:

  1. Ordning och reda och jag är säker på att du snabbt hittar precis Den Där Dekorationen som du vet att du har och som passar precis till just det du håller på med för tillfället... det är inte alltid jag gör det... hittar mina grejor som jag VET att jag har. Men så ser det inte alls ut sådär hemma hos mej heller *S* Jag har det lite mer kaos-artat, milt uttryckt... *S*

    Men det är väldigt inspirerande och imponerande att se hur du har ordnat upp dina saker!

    SvarSlett
    Svar
    1. hihi, er vel oftere kaos enn orden her og egentlig (bare spør mannen som rister oppgitt på hodet hver gang han passerer døra... :p )hadde ei heftig opprydding før bildene ble tatt - i tillegg til at jeg bare har "bodd" der nede i overkant av en måned.. kortene er greit å holde orden på, det er stickersene som er problemet... fant uante mengder 6x4-ark med stickers oppi den expandable cropper hopper'en da jeg snudde den på hodet (jahaja, DER den var ja.. jeg VISSTE jeg hadde mer stickers, det lå bare laaaangt bak i minnet :D )

      Slett