onsdag 26. november 2014

Ugunstige bilder

Jeg har (som de fleste av oss scrappere/mødre/bestemødre ... osv.) flere hundre bilder liggende, noen har jeg bare liggende her på pc'n, mens andre har jeg skrevet ut. Mange av bildene jeg skriver ut blir jo selvfølgelig scrappa, men så har man da noen bilder man aldri helt får til å passe inn .... med ukurante farger, bilder som nødvendigvis ikke er så fine osv. Men ofte så er det jo slik at også disse bildene har en god historie/godt minne bak seg ... det er jo tross alt en grunn til at man skriver dem ut. Noen ganger har man en hel serie med slike bilder, som egentlig ikke passer sammen i det hele tatt. Da er det lett å bare legge de tilbake nederst i skuffen igjen. Project life er genialt med tanke på disse bildene, da får man unna flere bilder på en side. Man kan scrappe hvert kort i forhold til fargene på bildet, så kan man lage en sammenheng på siden med pynt :) Så selv med ugunstige bilder kan resultatet faktisk bli ganske så bra :) På denne siden har jeg en serie med fire bilder. De er tatt i svigerfars feriehus. Der er det et hav av farger som gjør at bildene blir rotete. Ikke er bildene særlig fine i seg selv heller, men for meg er de ganske så morsomme, så jeg måtte bare scrappe dem. Vi skulle leke gjemsel i huset, men det er ikke et veldig stort hus, og gjemmestedene er det ganske så få av, så man måtte være litt kreativ når man skulle gjemme seg. Det var vanskeligst å gjemme seg når en av de største jentene sto for da måtte man virkelig gjemme seg. Men da jeg tok disse bildene var det minstejenta som sto, og mange gjemmesteder var allerede avslørt. Som dere ser på bildene kan man vel ikke si at alle var like godt gjemt da ... hehe.

2 kommentarer:

  1. Herlig side! Det er en av de tingene jeg også digger med PL; at man kan få scrappet de bildene som kanskje ikke er like teknisk bra eller er fargemssig rotete. Da får man fortalt de små historiene som ellers ikke hadde kommet inn i albumet :)

    SvarSlett
  2. Verkligheten är inte alltid färgmatchad och så "fin" eller ens matchad med de papper jag har köpt... *ha ha ha* Visst är det lite konstigt?! *fniss*

    Men icke desto mindre vill man ju, precis som du skriver här, gärna scrappa en del bilder ändå! För att de har en historia att berätta och det är det jag tycker är viktigast med scrappingen... att bevara minnena, oavsett vilken färg de råkar ha! *S*

    En helskön sida har du satt samman och jag gillar den jättemycket!

    SvarSlett