tirsdag 14. april 2015

Min process

För att jag ska hinna med att göra en sida eller ett uppslag i veckan så gäller det att göra det så smidigt som möjligt för mig själv. Min vardag är full av jobb, häst, hund och familj så jag får smyga in lite project life här och där under dagarna. Jag fotar väldigt mycket med min mobiltelefon och alla foton förs automatiskt över i Dropbox. Jag har även synkat min tjänstemobil med samma konto i. Är ute och flänger och far en hel del i mitt arbete och då blir det mycket foton tagna.
 
I mobilen redigerar jag sen fotona med olika appar, ljusar upp, beskär, gör collage och ibland sätter på text/dekorationer. Sen lägger jag dem i dagboksappen "Collect" där jag även skriver några rader. Det finns flera olika textdesign som man kan använda. Så här ser ett foto ut i Collect när jag skrivit dit texten:

Jag försöker att skriva text och lägga in i Collect varje kväll. Då slipper jag tänka på vad jag ska skriva sen när jag stoppar in i albumet. Så här kan en månad se ut i Collect:

 
Sen för jag bara över den perioden jag vill skriva ut fotona från i Collect till antingen Dropbox eller till mobilens kamerarulle och därefter skriver ut dem.
 
Har jag alldeles för lite tid så jag inte ens hinner att skriva ut och dekorera så gör jag min sida i Becky Higgins app "Project Life" och skickar in till någon fotofirma när de har erbjudande. Så här blev min snabbsida för denna veckan:

Hur hinner ni som gör varje vecka med era uppslag? Kommentera gärna här nedan och kom med tips!
 
Scraphälsningar

Anna

2 kommentarer:

  1. Undrar lite... om man fotar med kamera... kan man på något sätt använda den här appen ändå? Går det till exempel att ladda ner den till sin dator???

    Jag är INTE bra på det här med appar, men det ser ju så smidigt ut och blir sååå snyggt, när du gör det, så jag är nyfiken!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tack Cornelia <3 Jag har inte sett att appen finns till datorn... Men det går ju genom Dropbox att få in fotot i mobilen :)

      Slett