lørdag 13. juni 2015

Project Life skaperen!

Tusen takk til Tonje som sendte oss denne fine rapporten! ❤︎
Endelig kom dagen for kurs med Becky Higgins

Fredag ettermiddag var endelig dagen komme for Project Life kurs med Becky Higgins. Etter å ha fulgt Becky på Instagram og Facebook i flere uker og sett at ”nå nærmer hun seg Norge” satte jeg kursen mot Olavsgård – temmelig spent og med litt sommerfugler i magen.

Heldigvis var flere av mine hobbyvenner også her! Det er så godt å være sammen med andre som har samme lidenskap som en selv. Som en av vennene mine sa da mannen lurte på ”hvorfor er dette så stort da?” – ”Det er det samme som om du hadde truffet Messi”!

Kurs-kitet som Connie på Hobby-Kunst hadde satt sammen var rett og slett fantastisk! Midt i blinken for meg som hadde tatt med meg feriebilder fra Hellas!


Becky startet med å snakke litt og så vise en video hvor hun viste hva PL er for henne og hva det betyr å dokumentere din historie. Det handler om å bevare din families historie – både små og store hendelse i hverdagen. Det er dagene med klesvask, kompiskjøring til fotballen, oppvask, men det er også de store begivenhetene som første skoledag, konfirmasjon. Det var viktig for Becky at vi virkelig forsto og at vi kunne forholde oss til dette. Og gjett om man kan! Det var virkelig en flott video. Godt å se og huske på at det er viktig å få med de små hendelsene i hverdagen også.


Hun ga oss masse tips om hvordan gjøre dette så enkelt som mulig. For det er akkurat det PL handler om. Gjøre det så enkelt og raskt at man rekker å dokumentere hverdagen og bevare den for ettertiden. Men det er opptil enhver å gjøre dette på sin egen måte – mye eller lite pynt er helt opp til den enkelte. Det er viktig å gjøre dette på sin måte og si til seg selv at ”dette er godt nok”

Hun ga oss også gode råd for hvordan man kan ta bilder.

Så var det tid for å starte på sin første PL side. Det var med en liten klump i magen da jeg har hatt tørke lenge etter et utfordrende år. Jeg lager vanligvis mest kort, men siden det tar lang tid pr kort har det ikke blitt tid til dette. Kjente at jeg savnet å gjøre noe med kreativiteten min, så har tenkt at dette må jo være midt i blinken. Album og 2 Core-kit ble kjøpt og der lå de. Sikkert i minst et ½ år.

Jeg hadde bestemt meg for å lage en dobbeltside med feriebilder fra Hellas. Becky tok seg god tid hos hver og en av oss – for en dame! Like flott på innsiden som utsiden. Hun var genuint interessert i deg og dine bilder/historie. Hun signerte både album og kort. Ga gode råd og ville gjerne se på albumene som folk hadde med seg.

Det var utrolig godt og tilfredsstillende å gjøre ferdig en dobbeltside! Hey – jeg er i gang igjen!

Gleder dere som skal på kurs resten av helgen! Og til dere andre; har dere anledning til å gå på kurs med Becky en annen gang er det bare å melde seg på!

Jeg vet hva jeg skal gjøre resten av helgen! God PL helg alle sammen!

Hilsen Tonje

2 kommentarer:

  1. Har dere startet ny påmeldingsrunde for alle oss som ikke kunne komme fra på de datoene som var satt opp denne gangen? God søndag, hils Becky.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marina :) Jeg er litt usikker på om jeg forstår deg riktig, men hvis du mener nye datoer for kurs med Becky Higgins må jeg dessverre skuffe deg. Becky Higgins sitter på flyet nå, tilbake til USA. Og jeg vil si det er lite trolig damen kommer tilbake til lille Norge for kurs igjen. Hun reiser fryktelig lite, så dette var nok en "once in a lifetime".

      Jeg håper derimot du vil finne masse inspirasjon i innleggene som er blitt skrevet så langt fra besøket, og de som vil komme de neste dagene :)

      Slett