mandag 11. januar 2016

Endelig kom det snø til Østfold...

Hei, i dag er det min tur til å vise en side jeg har laget med inspirasjon fra Januar utfordringen som vi har. Jeg elsker å gå tur, og stor er glede hver gang jeg får mine gutter med meg. Nå har snøen endelig kommet, så da må vi ut en tur. Fredrikstad marka er flott, uansett årstid:)





Beklager at det har blitt litt dårlig bilde, men vanskelig å få tatt et skikkelig bilde når det er dårlig med dagslys. Har snødd i hele dag. Jeg har brukt Storyteller sitt ark Snøfnugg, og pyntet med snøstjerner som har fått litt Stickley glitter på seg, og tekster fra arket. Her var det mye mønster på arket, så for å få fram bildene litt har jeg laget ramme med Gesso og et kredittkort :)
For å få til de hvite gesso strekene, har jeg brukt siden av et kredittkort, og dyppet det forsiktig i gesso, tatt et prøvetrykk på et vanlig ark før jeg trykker streker rundt bildet. Når det er lite gesso igjen på kortet, gjør jeg det samme en gang til. Da får man litt rufsete og ujevne streker rundt bildet, som rammer det inn. Syntes det passet godt på denne siden hvor det også var litt streker på kortene.
Man kan bruke akrylfarge eller ink hvis man ønsker. Men jeg tar alltid det første trykket på et "kladdeark" så jeg er sikker på at det ikke blir for mye rundt bildet.


Det var det jeg hadde for denne gangen, og jeg håper at du har lyst til å være med på utfordringen vår.




2 kommentarer:

  1. Stilig side!! Likte den veldig godt! Gøy å se hvordan du har brukt arket ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så hyggelig at du likte den. Synes det arket var kjempefint og det passet så fint til bildene.

      Slett