onsdag 13. januar 2016

Når ingen kort er den rette......



Hei, så var det min tur igjen :) som dere (kanskje) vet er jeg ny i Project Life verden og det føles at uansett hvor mange PL kort jeg har, har jeg ALDRI den rette til mine bilder.

Når dette er sagt, har jeg egentlig ikke så mange da, og de fleste jeg har har jeg enten fått eller kjøpt fra forskjellige pakker, så ja jeg har litt av "alt" men allikevel ikke de jeg "trenger". Enten er de loddrett og jeg trenger de vannrett, eller fargene er helt feil i forhold til mine bilder, eller skrift type er feil for meg der og da, mmmm det er då en vil bare reise seg opp og glemme hele greie, iallfall meg hehe :)

Hvis jeg ser tilbake på de PL sider jeg har laget, ser at jeg har laget mange av pl kortene mine, enten klipper jeg pl eller bruker stempler og litt til. Er veldig glad i "clean and simple" så hvite kort som bakgrunner blir brukt oftere. Du kan se noen jeg har laget HER, HER  og HER.

Siden jeg har drevet med kort og scrapping en god stund nå, har jeg mye "annet" som kan brukes, så i dag skal jeg vise dere noen kort jeg har laget med litt forskjellige teknikker.

Jeg har skjært alle kortene med PL kort dies, men det er ikke nødvendig å ha en sånn, du kommer langt med en skjærebrett og en runde hjørne punch hvis du vil ha de med runde kanter.

 Her har jeg brukt akvarell farger og akvarell papir. På høyre bilde har jeg brukt stenciler og distress ink. Til den ene har jeg brukt negativen fra dies fra Tim Holtz som stencil.


Her brukte jeg både stenciler og fri hånd med distress marker spritzer fra Tim Holtz.
 


Etter at jeg hadde skjært alle kortene var jeg klare til å "pynte" dem. Har bare brukt stempler, diecuts og tags.














Her kan dere se noen av kortene ferdig.






Håper du ble litt inspirert av mine "hjemmelaget" PL kort og at du har lyst til å følge med og se hva jeg lager med dem :) 

Ha en flott dag videre, Graciela




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar