mandag 29. februar 2016

en litt fascinerende tanke

I dag hadde jeg egentlig tenkt å vise en leken side fra de siste - men etterlengtede - sommerdagene vi endelig fikk. Og mens jeg skriver innlegget og ser på denne siden, blir jeg bevisst på hvordan stilen min varierer etter vær og årstid. Etter å ha scrappet PL i godt over to år nå, så begynner jeg å kjenne smaken og stilen min godt, men jeg har egentlig aldri tenkt over mønsteret som går igjen i albumene mine. Et av disse er hvordan årstider og været som er på de bildene jeg scrapper der og da påvirker sidene. Høst- og vinterbilder gir gjerne litt dunkle og dystre sider, med duse og mørkere farger, mens vår- og sommerbilder gir mer farger, liv og gladfølelse. 

Dette er en typisk sommerside, med masse farger og for meg representerer deilige, varme sommerdager. Jeg har brukt FuseTool'en min og testa ut litt nytt (inspirert av Linola sitt innlegg her)


For å vise forskjellen, så bladde jeg i arkivet og fant ei høstside fra 2014. Som dere ser, heller jeg mer mot jordlige, høsttoner enn de fargesprakende "sommerfargene" på augustoppslaget ovenfor..

Det som begynte som et inspirasjonsinnlegg ble et digresjonsinnlegg i dag, ønsker dere alle ei flott uke :) 
Lene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar