mandag 9. mai 2016

PL-kort i svart och vitt

Jag utmanade mig själv den här gången, med att använda PL-kort i svart och vitt. Jag använder annars mycket färg, men tycker det är jättesnyggt med svart och vitt för att få ett lugnare uttryck. 
Jag har använt foton från precis 1 år sedan i maj 2015, för att inte visa ansiktet på min kollega inne i bloggen så har jag lagt på knappar på våra ögon (men knapparna har jag tagit bort sen):


Eftersom det är blått på ett av fotona så har jag använt blått pynt, men sen har jag även använt grönt pynt för att fånga upp den gröna färgen på fotona. 

Jag har sytt en hel del på mina PL-kort och foton. 
Här har jag gjort egna flaggor i washitejp, och skrivit ut en titel på min Silhouette Cameo och sen sytt på.


Nedan har jag stämplat ett hjärta och en text som jag sytt på:


Jag har också sytt rakt över fotot, över min titel så att den sitter kvar, och det är bra när jag inte vill limma på fotot. I bakgrunden syns också det randiga PL-kortet där jag lagt min journaling. 

Sen har jag sytt på eget pynt, lite svarta fjärilar. 


Jag lade 2 fjärilar på ett foto som hade lite för mycket grön färg.


Tack för titten!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar