tirsdag 6. september 2016

Färgglad augusti-sida med Scrapomania kit

Hej, Gunilla här!
Så glad jag blev när jag öppnade det kit som jag fått från Scrapomania (se länk) och såg alla fina PL-kort och dekorationer, jag fick lust att skapa direkt. Jag har i detta blogginlägg bara använt materialet från Scrapomania förutom de svarta titelbokstäverna som jag tagit hemifrån. 



Jag utgick från mina augustifoton förra året, för att det kändes lättast att dokumentera samma period som vi befinner oss i just nu. 

Sen valde jag ut de PL-kort som passade bäst i färg och försökte få med mycket vitt, för att ljusa upp sidan som annars innehåller mycket färg. Här är min vänstersida i mitt uppslag för vecka 33:



Här är lite närbilder på de härliga utskurna texterna som följde med och de svarta paljetterna som jag dekorerat med: 



Och här är en av de tjocka stickers-dekorationer som gav lite extra dimension, och där jag skrivit in text ovanpå:


Som ni kanske ser så har jag satt några av de svarta paljetterna inne i blommornas mitt på PL-korten.

Den andra sidan som gäller samma vecka men med foton från helgen ser ni här, och fick bli min högra sida:




Här är några närbilder på de härliga dekorationerna (stickers och bling) som jag använt, och jag har satt lager på lager för att få lite djup i titelkortet. 


 


Eftersom alla foton inte fick plats och eftersom jag hade kvar en massa fina stickers så lade jag till en insert / extrasida med plats för 3 vanliga foton men där jag endast satt in ett PL kort i mitten. Här är den sidan som matchar vänstersidan.



Och så här ser det ut om jag vänder på insert-sidan. Då kan du se baksidan av PL-kortet och baksidan av en stickers (längst ned till höger):



Där tycker jag det blir effektfullt om jag kan spara mycket av det genomskinliga så man ser igenom till den sidan innan och ändå försöker matcha alla sidorna (både innan och efter). 


Så eftersom baksidan av denna  stickers blir vit har jag satt på superfina bling som jag fick med från Scrapomania (se nedan):


Och på den här baksidan av pratbubblan (se nedan) så satte jag på ett hjärta som finns med på högersidan (fint att upprepa samma dekorationer flera ggr).
Här kan vi tala om lager på lager, och jag tycker det blir lite spännande att ha det genomskinligt på vissa ställen!


Jag har använt massor från Scrapomanias kit, men har ändå mycket kvar till nya sidor som jag gärna bloggar om någon annan gång. Titta gärna in på Scrapomanias webplats och se allt fint de har:
Scrapomanias webbplats



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar