mandag 27. mars 2017

en måned i mitt 2016-album

Heisann :) I dag tenkte jeg at jeg skulle gi et lite innblikk i 2016-albumet mitt. I motsetning til de andre årsalbumene jeg har laget i mi fartstid som PL'er, så har jeg for 2016 valgt å gå bort fra uke for uke. Istedenfor dokumenterer jeg måned for måned. 

Etter å ha prøvd ut dette ei stund nå, så ser jeg absolutt flere fordeler med månedlig dokumentasjon framfor ukentlig:
1. Den største fordelen er at jeg slipper all sorteringen av bilder, 
både før og etter framkalling og med plassering i albumet. 
2. Det blir heller ikke så nøye for meg om de er kronologisk plassert, 
og større hendelser får gjerne et eget oppslag istedenfor å bli trykket 
inn på samme side som de andre bildene for den aktuelle uken.. 
3. Jeg syns også det er lettere å få plass til LOer mellom oppslagene, 
nettopp fordi jeg ikke er avhengig av et passende bilde å scrappe en LO 
fra akkurat den uken jeg trenger en LO på baksiden..

I dette innlegget viser jeg hvordan jeg har lagt opp en måned, her mars måned med både hverdag og påskeferie :) forbered deg på et bilderas

Tittelkortet er hjemmelaget. Jeg har laget for alle månedene for 2016, hvite gridkort har fått ulike uttrykk med forskjellige farger og pyntedetaljer, men tittelen er skjært ut med samme font med silhouetten min. Sammen med tittelen har alle kortene blå splæsjer for at det skal matche littegrann..

Første siden i mars skiller seg ikke ut fra de andre sidene i albumet med unntak av tittelkortet..

en jobb-Oslotur med minimalt av bilder, ble likevel til et fullt oppslag.. Her har jeg brukt kort fra Charmed-core kit'et og pynt fra lageret.. ;)
 .


andre delen av Oslo-oppslaget i samme stil som ovenfor


en samling av tilfeldige bilder fra mars... 



 plass til en av mine enkle LOer (LOen på baksiden er ikke laga enda, så den er ikke med her)

De siste sidene for mars er fra påskeferien, med kort fra Prismatic core-kit. Jeg har brukt tekststempler fra både Papirdesign og Iggydodie


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar