mandag 3. april 2017

Gult är inte fult

Hej!
Idag blir det ett ganska kort inlägg i bloggen.
Bilderna till detta uppslag är tagna ganska nära vårt hem. Sonen är 5 år på bilderna. 
En av de saker som han gillade allra bäst var att hoppa runt i vattenpölar.
 När det grönskar som mest i alla diken blir det nästan som att vandra i en magisk fantasivärld.


Mina foton går i liknande färger, mest grönt och brunt. 
Genom att välja en ljusare färg på PL-korten ville jag ge mer liv till sidan.


Jag använde mig av en mix av dessa färger när jag färgade in mina PL-kort.
Shabby shutters, Squeezed lemonade, Mustard seed och Twisted citron


När jag var nöjd med färgen på korten tog jag olika stämplar och stämplade oregelbundet på korten. Här använde jag mig av distress ink dynor i olika färger samt en svart stämpeldyna från Versafine.
Jag tycker att denna dyna är lätt att arbeta med.


Ibland är det inte så lätt att skriva långa texter på varje sida. 
Jag använder gärna textstämplar med några fina ord.


Ett annat tips för att fylla ut en sida är att använda fina ordspråk på korten.

Tack för titten!

DT - Emelie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar