mandag 26. juni 2017

Et fint hverdagsminne

Jeg må innrømme det....det er litt pl-tørke her om dagen. Skikkelig kjedelig, men noen ganger er det sånn. Nye bilder er kommet i hus, uten at det hjalp nevneverdig. Jeg ser for meg hvordan det skal være, men kommer lissom ikke i gang. Når den store kreative ånden er borte, så får kritikeren alt for stor plass, og det trenger den virkelig ikke!

Hva gjør jeg da for å komme i gang igjen?

Her er mine tre tips:
1. velg deg ut bilder fra et favoritt minne/noe som gjør deg glad
2. velg pynt og ark i dine favorittfarger og pynt gjerne enkelt
3. Gi deg selv klapp på skuldra når du er ferdig
(og la den store kritikeren få ferie:))



Denne siden er fra en flott morgentur Mollie og jeg hadde, hvor det var perfekt temperatur, passe vind og god tid. Vinden blåste så pent i kornåkeren som duvet som et lite hav. Og jeg hadde tid til å se godt etter fordi det var søndag og fri. Et godt minne.


Jeg pleier å kutte til et ark når jeg har litt tørke. Da slipper jeg å stoppe opp fordi jeg ikke klarer å sette kortene sammen, eller at jeg ikke kommer videre fordi kortene av en eller annen grunn ikke stemmer med ideen i hodet mitt.

Her har jeg brukt et nydelig rosa ark, med fine prikker på den ene siden og striper på den andre. Jeg har også brukt en overlay med teksten "lucky me" på. Drodlet litt rundt fotografiene med en sort tusj.




Pyntet med gull hjerter, sorte bokstaver og stickers og wasi tape i nydelige rosa og gull toner.


Godt å ha tid til å se seg litt rundt når man er på tur. Du ser alltid noe nytt.


Jeg liker også å lage en layout ved siden av, for å komplimentere pl siden. Det har jeg også gjort denne gangen. Da fikk jeg laget to fine sider til albumet mitt, selv om jeg ikke følte at jeg fikk noe til. Hjelper med fine farger og gode minner:)




Det var det jeg hadde denne gangen. Håper du har hatt en fin helg og er klar for å ta fatt på en ny uke:) Klem Bente-Heidi







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar