torsdag 22. juni 2017

SM-guld

Hej!
Då var det återigen dags för mig att göra ett inlägg i bloggen. Denna gången har jag valt att göra ett uppslag om när HV71 (Jönköpings hockeylag) tog SM-guld. Detta var en mycket stor och betydelsefull händelse för hela familjen. Vi har alltid varit mycket intresserade av att titta på hockey och barnen har full koll på alla spelare och motståndare.



Ishockeylagets klubbfärger är blått, gult och vitt. Jag valde att fokusera på blått. 
I hejarramsorna sjunger man många gånger HV blå och då tyckte jag att detta passade bäst.


Jag valde att använda grid cards från Becky Higgins samt blanka vita. Korten färgades sedan in med Distress oxide - faded jeans samt sprayades med vatten. När korten torkat stämplade jag lite oregelbundet runt korten.


Lite stickers fick pryda mitt titelkort.



Texten är skriven på skrivmaskin och korten fick lite dekorationer i form av bling och blommor.


När jag varken har foton eller text att fylla korten med så brukar jag dekorera kortet och kanske sätta dit ett stämpelmotiv.


Detta foto tycker jag är riktigt häftigt. Det publicerades på efter guldfirandet. Ungefär 40000 kom för att hylla Jönköpings hjältar som blivit svenska mästare i hockey. En helt galen tillställning och vi befann oss bara några meter från scenen.

Sommarhälsningr från Sverige

DT - Emelie







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar