mandag 19. juni 2017

Sommartips

4 dagar kvar att jobba innan det är dags för semester (ferie). Sedan väntar 5 veckors ledighet, det känns verkligen lyxigt.

I mina 2 kommande inlägg i sommar tänkte jag ge lite sommar- och semstertips.
Kanske skall du ut och resa i sommar och bo på något hotell? Då har jag ett bra tips.
När vi var i Thailand i vintras så fick vi nyckelkort till vår dörr. Kortet låg förvarat i en vikt grön pappficka med hotells namn och logga. Trots att jag var supertrött efter att ha flugit långt och hade jet-lag så började min PL-hjärna jobba. Denna ficka skulle kunna bli ett perfekt PL-kort. Lite för stor, men det går ju skära bort.

Andra dagen i Thailand hittade jag vita brevpapper på rummet med hotellets logga i grönt och de matchade nyckelkorts-fickan perfekt.
Så under våra 2 veckor i Thailand så gjorde jag flera besök ner till receptionen och bad om nya nyckelkorts-fickor. Så vid hemresan hade jag lyckats få ihop till den här samlingen.


Jag har här använt mig av mina fynd när jag började med PL-sidorna från Thailand.


Det vita brevpappret fick bli basen till titelkortet. Hotellets namn fanns ju redan och från den gröna nyckelkorts-fickan stansade jag ut bokstäver i matchande färg. På en bit av det gröna stämplade jag även resans datum.
Skrev lite av min journaling på brevpappret och ritade en ram med en tunn svart penna längs kortets kant. Tycker det blir finare och lite mer avgränsat så.


Med inspiration från Malin Ellegaard framkallade jag en karta när jag beställde foton och visade med wood veeners var vi skulle.


Jag skar sedan till ett en grön nyckelkorts-ficka i passande storlek och använde som PL-kort och skrev min journaling på.


På kommande sidor i albumet hade jag många foton med mycket grönt i, så även här kommer jag använda de gröna korten som PL-kort.
Tyvärr har jag inte hunnit med att dekorera och skriva journaling, men tänkte att jag visar ändå så ni får se hur det skall bli. 



Så mitt tips inför sommarresan. Res med PL-ögon och spana efter allt tänkbart material ni kan använda när ni skapar era minnen från resan. Nyckelkort-fickor, brevpapper, visitkort, broschyrer, tags till väskor mm. Allt är användbart.

Tack för besöket! Lämna gärna en liten kommentar.
Scraphälsningar från Sverige!
/DT-Marit


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar