mandag 12. juni 2017

Week In The Life - mycket text och foton

Hej, DT-Gunilla här!
I april provade jag på att dokumentera varje dag under en hel vecka, det kallas "Week In The Life" och det finns till och med grupper där man inspirerar varandra. En av tjejerna skrev att hon inte riktigt hade tid med Project Life veckovis/månadsvis så hon gjorde det här projektet en gång per år, och det fick summera hennes år.  Jag har under min ungdom skrivit dagbok, så det här passade mig utmärkt att testa på! 

Vecka 16 var en bra vecka eftersom det både innehöll en påskdag (måndagen), vardag och helg så att man kunde få med lite olika vardagsbilder.

För att göra det enkelt för mig själv och inte få alltför likadana dagar så hade jag ett tema för varje dag. På fredagen valde jag temat: "vad gör mig glad" och tänkte visa upp den dagen här.

Varje dag började jag med en stor bild i formatet 6X8 tum (15X21 cm) och tycker den här bilden fick representera det som gjorde mig glad denna fredag: "när jag satt ute på verandan i solen med hundarna en vanlig jobbdag".


Fördelen med att fotografera det som kallas "white space" dvs man låter motivet ligga på kanten av fotot och lämnar en stor "fri yta", är att man då kan dekorera på den här "fria ytan". Jag gillar transparanta detaljer och har själv stämplat "HAPPY" på transparant papper  samt den svarta runda stämpeln "Love today". 

Jag satte även upp lite stämplad text och ett gem högst upp:


Nästa sida visade jag upp några foton från det som gjorde mig glad denna fredag, hur jag övade flöjt innan min flöjtlektion och hur hundarna lekte på gården. 


En närbild nedan visar att jag även stämplat (vit stämpel med klockslag) och skrivit på skrivmaskin, direkt på transparant papper som jag klippt remsor av :


Sen på baksidan, visar jag foton på min familj:

Dokumentationen är från ett Facebook-inlägg som gjorde mig stolt och glad. 

Nästa 2 sidor har jag fotat saker i hemmet som jag blir glad av, den fina badgen (Fredag mysa) är från "Sirap i Paris" som är en av sponsorerna till "Project Life i Norge" :

Baksidan med fler saker jag blir glad av hemma:


Jag har även tagit med ett facebook-inlägg som vi skrattade åt. (Den lilla smileygubben, pilen och hjärtat är från "Sirap-i-Paris")  :


En närbild på hur jag dolt halva fotot med transparant papper som jag stämplat SMILE på. 


På baksidan har jag tagit halva selfies på mig själv, med bakgrund visar lite olika aprilväder just denna fredag (både sol, moln och regn). Men jag uppskattar de olika vädren i Sverige, trots allt.

Sist för varje dag hade jag min dokumentation. Framsidan: 


och baksidan: 

Och sist för varje dag avslutade jag med ett stort foto, det här var fredagens kvällsbild. Overlayen har jag köpt på "Sirap-i-Paris":



Tack för titten! 

Här är en film också med hela albumet om ni orkar titta i 7 minuter. Jag spelar flöjt i bakgrunden, min sista medverkan i elev-konsert för nu går min flöjtlärare i pension.


DT-Gunilla












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar