søndag 24. juni 2018

Sommarminnen


Då var det dags för mig, DT-Marit, att inspirera i bloggen igen.
Sommar och semester för min del och jag befinner mig i mitt favoritland Kroatien. Jag tänkte därför bjuda på ett uppslag som jag gjorde tidigare i våras från vår semester här förra året. Jag ligger lite efter i mitt PL, håller på med juli 2017 nu. Men jag gissar att jag inte är ensam om det. 

På min första sida var det mycket foton jag ville ha med. Jag gör inte PL veckovis utan mer efter händelser. Vi är här iväg på sommarsemester och jag ville dokumentera att vi befann oss på ny plats och ville ha med en hel del journaling.
Jag brukar ibland skriva lite text på vita remsor och sätta på mina foton, men nu bestämde jag mig för att testa något helt nytt. Jag valde washi tejp i färg som matchade mina foton, tejpade upp dem på att vanligt kopieringspapper som jag stoppade in i skrivmaskinen.
Så här blev resultatet.


Tyvärr var tejpen lite tunn så det gick nästan hål på några ställen, men annars så tyckte jag att det blev en cool effekt med tunna journal-band som matchade färgen i fotografierna. Bokstavsstickers i matchande färg för att dokumentera att vi anlänt till en ny plats.


Ett väldigt enkelt journalkort blev det också. Vitt albumblad vars kanter jag färgade in med Distress Ink i 2 blå färger och några blå och glittriga enamal dots.
Enkla dekorationer från Prima Marketings härliga kollektion St.Tropez vars tema psaade bra.


På den andra sidan var det svårt med färgerna. Gult och väldigt starkt blå toner på mina foton.


Det fick bli vita albumblad med distressade kanter här med och flera dekorationer från St. Tropez. En del av dem var lika blått intensiva som mina foton, så de passade perfekt.





I sin helhet blev uppslaget så här.



Scraphälsningar från Kroatien!
Lämna gärna en liten kommentar.

Följ mig på Instagram: marit_pysslar eller oss på Project Life i Norge på: projectlifeinorge.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar