søndag 1. juli 2018

Minnealbum til konfirmant

Hei

I dag vil jeg vise dere et lite utsnitt av et album jeg har laget til min kjære nevø. Han var konfirmant og albumet var et lite minnealbum fra hans barndom og minner vi har sammen.

Det var utrolig gøy  å lage, for tiden flyr så fort, og det var godt å mimre tilbake på alle de fine tingene som vi har gjort sammen. 

Det er første gangen jeg bruker et 4x4" format, men det trivdes jeg veldig godt med.

Jeg kan virkelig anbefale å lage et minnealbum i gave til en av dine kjære. Hyggelig å lage, hyggelig å gi bort - og hyggelig å få. 

Startet med det første bursdagsbildet jeg hadde.


Jeg har brukt et 4X4" album fra Sn@p med flere forskjellig lommer, kort fra flere leverandører og pynt som passet.
Målet har vært å lage fine oppslag, og jeg har ikke tenkt at sidene nødvendigvis skal henge sammen gjennom albumet. Det var det jeg syntes passet best, fordi da fikk jeg fremhevet minnene med pynt og kort som passet.


Startet med en samleside med flotte bilder av konfirmanten. Fra liten til stor:)
Så kom en side med den nærmeste familien. 


Sommerminner er fine, og her er bilder fra samme sted med fra flere år.
Det er det som er fint med å lage et minnealbum - du står mer fritt til å sette sammen sidene. Du kan blande flere år på en side når det er stedet og minnene som teller, og ikke tidspunktet som det ofte gjør i et års-album.



Flere sommerminner



Selvfølgelig ble det noen sider fra Danmark også (vi er der hvert år...)
Her har jeg også blandet flere år for å få fram de opplevelsene som er typisk for våre danmarksferier.


Og til slutt vil jeg bare vise et oppslag fra High Chaparral - her er det cowboy tema.


Digger dette formatet på album, her kan du leke deg med mange bilder og lage fine oppslag hvor du får frem mye. Du kan blande små og store bilder, du kan også fylle en side med et helt bilde. Mulighetene er mange. Det blir definitivt flere album i 4X4" for meg.

Ønsker deg en strålende søndag.
Klem Bente-Heidi





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar