søndag 22. juli 2018

Minialbum till brud bröllopspresent

Hej, DT-Gunilla här!
Med pyttelite tid bestämde jag mig för att skapa ett minne till bruden inför bröllopet - ett minialbum med bilder från möhippan. (Möhippa är en dags fest med brud och vänner).  Albumet är udda storlek i 6X6 tum som jag köpt billigt någonstans. Bruden älskar rosa, så det var perfekt!


Albumet blev så uppskattat så bruden ställde sig upp på scen under bröllopsfesten och tackade speciellt för den! Här ska ni få se ett urval vad jag skapat:

Först kidnappning av bruden i hennes lägenhet:


Jag gillar när man kan upprepa en dekoration med pappret, här en pelikan:


Jag dokumenterade och fotade hela dagen från det att vi "kidnappade bruden" till middagen på kvällen. För att få med det bruden gillar: rosa och bling-bling, så var det självklart att använda min fuse tool och skapa små fickor för att fylla med paljetter. (Du kan också sy på symaskin).


Jag lade till mycket dokumentation, som jag skrev på skrivmaskin om det var PL-kort.  Annars skrev jag större texter på datorn och klistrade på card stock.


Jag hittade små vinglas-paljetter på en ICA-affär (ni vet där de har party-artiklar), som jag satte i en ficka. Sen ser ni "fun" som är en overlay jag fyndat någon gång i storleken 2X2 tum. 


 Mer 2X2 tum väljer jag när det är foton som jag inte vill lägga så mycket vikt på. Här var det viktigt att dokumentera de äktenskaps-råd (ekteskaps råd) som bruden fick ta reda på från okända människor i en park.


En del dekorationer jag inte velat använda tidigare var nu perfekta att använda eftersom bruden älskar rosa, och fluff mm:


En fotograf var med under vår picknick och tog proffsfotografier, och många av dessa gjorde jag förstoringar av i 6X6 tum eller i vanlig 6X4 (som nedan).


Några foton gömde jag i en liten flip-bok som jag också fyndat någon gång:


Jag klippte också ut en kartbild på det ställe vi var under dagen:


och ytterligare en kartbild på ett ställe som vi var på och "chillade":


Sen skrev jag lite fina ord om själva bruden här och där, tex textremsor fastklistrat på det här fina randiga pappret. I minialbum tycker jag det blir kul att varva lösa PL-kort/papper med plastfickor:


Så ett foto med mer bling vid sidan om, eftersom de större plastfickorna hade udda storlek : 6X6 tum och jag bara hade några foton i den storleken. 


Vi chillade och behövde inte stressa mellan de olika aktiviteterna:


Och slutet av dagen firade vi med middag:


Jag hade inte så mycket foton kvar i 2X2-storlek så jag fyllde ut med bling-bling:


De som orkade gick ut och dansade i city efteråt (jag orkade inte så jag satte bara in ett passande PL-kort och en lös text jag hittade: "stay wild")


I albumet hade jag även lite fina foton som fotografen tagit på bruden och tärnorna som ordnat möhippan (men jag väljer att inte visa dessa eftersom det är privat).

Däremot gjorde jag en ficka på slutet med ca 15 PL-kort och där fick alla skriva på varsit PL-kort några fina ord till bruden - varför de uppskattar henne eller första mötet med henne:


Jag har inte hunnit göra så mycket i mitt stora PL-album, men det kommer i senare blogginlägg. Fördelen med mini-album är att det går fort! Det som tar tid är att välja foton innan, och bestämma vilka som ska förstoras (6X6 i mitt fall) och vilka som är mindre viktiga att visa upp men behövs för innehållet (får bli 2X2).

Tack för titten och härlig sommar! /
DT-Gunilla (gunilla_pysslar på instagram)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar