søndag 29. juli 2018

Project Life med enkla medel


Då var det dags för mig, DT-Marit, att inspirera i bloggen igen. Detta blir ett lite annorlunda inlägg med tips på vad du kan skapa med enkla medel. Perfekt om du inte har så mycket PL-saker hemma.

Jag är nyligen hemkommen efter 4 veckors semester med husbilen. En fantastisk resa på alla sett och vis, men tyvärr fick vi inbrott hemma i vårt hus när vi var borta.
Givetvis är det tråkigt att bli av med saker, men det är också väldigt jobbigt att reda upp all den röran det innebär. Min kära mor hade plockat upp det värsta, men allt måste ju gås igenom och sorteras.

Mitt pysselrum, tillika vårt kontor, hade också fått påhälsning. Alla mina pysselsaker var kvar, men de hade stökat till på mitt skrivbord och lådan med charms var framtagen. Så jag gissar att de sökt med metalldetektor.
Men att städa pysselrummet var inte första prioritet utan sovrum, badrum och vardagrum fick gå före.
Min bloggdag närmade sig så jag tänkte. - Vad kan jag snabbt hitta i röran och skapa med?

Detta lyckades jag plocka ihop.


- Vita albumblad
- Distress Ink och Distress Oxide
- Stämplar
- Stencil

Av de vita albumbladen har jag skapat PL-kort med stencilen och Distress Ink. Jag valde färger som matchade fotografierna.
Ovan på dessa skrev jag min journaling och färgade in kanterna med blå Distress Ink för att få lite mer kontrast. Skapade dessa 2 sidor på samma sätt.





Jag skapade egna flairs genom att dra med Distress Oxide-dynan på pappret, stämplade på en passande stämpel och satte slutligen en epoxybubbla på. Gillar att inte färgen är heltäckande eller lika över hela.



Uppslaget tog inte så lång tid att göra och i sin helhet blev det så här.


Så om din tid är knapp, om du inte äger så mycket PL-saker, eller om ditt pysselrum är i kaos (med eller utan inbrott), så kan jag tipsa om att plocka ut några få saker och köra på och bestämma att detta får räcka.

Scraphälsningar från ett varmt Sverige!
Lämna gärna en liten kommentar.

Följ mig på Instagram: marit_pysslar eller oss på Project Life i Norge på: projectlifeinorge.

3 kommentarer:

  1. Ked af at høre om indbruddet!
    Flotte sider, du har lavet.

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Kanskje greit at den som har brutt seg inn hos dere, ikke skjønte verdiene som finnes i et scrapperom, men trist at de må ødelegge sånn. Jeg føler med dere.

    SvarSlett