søndag 2. september 2018

A year of memories

Hei. I dag har jeg laget mange pl-sider til dere. Vi her i Project life i Norge, er så heldig å få prøve ut de digitale pl-kita til Bye9design. Og her er det mye lekkert. Serien med pl kit fra Bye9design, har fått navnet: a year of memories

Det fine med digitale pl-kort er at du kan printe de ut om og om igjen. Og de kita her vil du virkelig printe ut om og om igjen. Jeg har fått lekt meg med kitet for Juni, og dette var ett nydelig kit i deilige farger og fine tekster. Kan absolutt anbefales. Jeg har printet ut pl-korta på 200 gr papir, men her kan du bruke akkurat det papiret og den kvaliteten du ønsker.


Så da er det bare å begynne å leke seg. 

Den første siden jeg laget ble laget når jeg så denne teksten. 
This messy happy life
Visste med en gang hvilke bilder og episode jeg skulle scrappe


Siden er en dobbelside som ser sånn ut ferdig.


Side 1. Her har du bildet som passet så perfekt til teksten.
Har brukt en matchende blå stempelpute til noen tekster for å gjøre korta mer personlige.



Og som dere ser på bilda, det var ett happy messy life, 
i hvertfall synes det fint på guttungen, som virkelig koste seg.



Side 2 går i samme fargeskala. Klippet og lekt meg med de forskjellige korta og tekstene. 
Har brukt noen stickerser fra eget lager også



Digger muligheten til å kunne klippe ut de forskjellige motivene og lage mine egne pl-kort.
Litt sverte, blomst og dotter og kortet er ferdig.


Har brukt hvit base på noen av korta. 
En enkel måte å gjøre det på er å snu de korta du ikke bruker, så har du hvit bakgrunn i samme kvalitet som resten av korta.


Den neste siden ble til etter fargene på kitet. Elsker den fine blåfargen som korta har. 
Og måtte bare lage en blå side til

Her ble det også en dobbelside.


Sidene er fra en frokost vi hadde på tur til Oslo, for noen år siden. 
Vi måtte kjøre veldig tidelig, og her spiser vi frokost ved trollveggen.



Dette kortet var bare så lekkert med den sorte teksten Happy på. 
Jeg klippet ut teksten stories og laget min vri på kortet, samt at jeg fikk litt mer farge på det.



Har også her har jeg laget egne kort med hvit base som bakgrunn. 


Side 2 gikk mer i lillatoner, og da passet de lilla korta perfekt.
Selv om den ene siden går i blått og den neste i lilla, så ser man sidene henger fint sammen


Her brukte jeg sort stempel til tekst


De neste sidene ble til etter inspirasjon med de lekre gule korta i kitet. 
Ble skikkelig fornøyd med de stilige tekstene og korta som passet perfekt til mine bilder. 


Her er vi i lilleputthammer.
Og minsten prøver seg som kartleser. Men det var litt vanskelig!


Igjen har klippet og limt og lekt meg med korta og pynten i kitet.



Neste side er fra togtur i Oslo. Det er noe vi bare må gjøre når vi er i Oslo, da minsten elsker all offentlig transport.

Her var han litt overtrøtt, og tøyset og tullet som verst var. Men masse finer bilder ble det jo.



Her har jeg brukt mye av de grønnfargede kortene.
Digger at kortene kommer i alle størrelser både kvadratiske 10*10, 
og vanlig pl-størrelse 10*15 og 7,5*10

Da har man mange muligheter til å bruke kortene.


Her har jeg brukt litt gule dotter, og stemplet litt ekstra tekst for å gjøre det mer personlig.


Den siste siden skulle jeg egentig ikke lage med dette kitet, men jeg bare måtte. Klarer ikke helt å legge fra meg korta, da de er så fine. 


Her stanset jeg ut små rundinger fra kitet og brukte det som pynt.
Stemplet noen ord på i blått.



Vet jeg kommer til å lage mange flere sider av dette, og det er jo ingen sak, for korta har jeg tilgjengelig på dataen, og kan skrive ut så mange jeg vil og trenger. 
Det er også veldig enkelt å bare skrive ut 1 eller noen av sidene, hvis man vil det.

Tusen takk til Bye9design som lager så lekre kort.

Klem 
DT-Elisabeth

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar