søndag 18. november 2018

Christmas memories med Bye9design

Hej, DT-Gunilla här!
Jag blev så glad när jag såg de juliga PL-korten och tillbehören från Bye9designs "Christmas memories" (se länk), eftersom jag i år inte köpt något PL-material med jultema. Så nu kunde jag göra december 2017 i mitt PL album.

Här är min första PL-sida från jul-veckan:


Och jag har skrivit ut dessa från By9designs digitala pdf-fil som följer med i kitet du köper.


Det följer även med digitala bilder som du kan ladda in direkt på dina foton via din smartphone. Här är ett exempel där jag lagt in guldhjärtat med ring. :


Det som är så bra med dessa PL-kort är att det är enkelt att skriva direkt på pappret i skrivmaskinen innan jag klipper ut dem:


(Jag fick kolla i min planner för att minnas tillbaks till den här veckan).

Här håller jag på att planera in och sätter in fotona, innan jag sätter in PL-kort och dekorationer från Bye9designs jul-kit:


De små fina cirkel-dekorationerna skrev jag ut i 2 exemplar, du kan skriva ut hur många du vill! 

Sen klippte jag ut dem och satte på en transparant poxy-knapp ovanpå som extra effekt.

Så här blev slutresultatet på ett av mina PLkort där jag hade min journaling:


Sen på mitt titelkort valde jag att stämpla på transparant papper (Malins stämplar) för att inte hamn på skarvar. 


Jag gillar den rena stilen på dessa dekorationer.

En annan trevlig effekt för att få extra dimension, är att använda häftkuddar. Så jag klippte ut dessa 3 trianglar (granar) och sattde de så här. 

Jag gillar att många dekorationer ser ut som akvarellmålat.


Om jag inte får plats med allt på en sida använder jag gärna tags. Och det fanns även med i Bye9designs kit. 


Nästa sida var vecka 52 och den ser ut så här:


Även här ovan ser ni att jag har använt andra cirkeldekorationer med transparant poxy-knapp ovanpå.

Men inte överallt här lät jag hjärtat vara i papper endast. Här skapade jag ett eget PL-kort utifrån 2 PL-kort, vilket är en fördel också, man kan skriva ut många och klippa sönder många - det tar inte slut!


Eftersom jag denna månad fotade 1 foto per dag kl 19.00 skrev jag in det här för att förtydliga varför jag valt de foton jag valt.

Jag har satt häftkuddar under jul-kulan för att skapa dimension. 
Trä-siffrorna är från mina egna gömmor. 


Sen har vi sista sidan, med de 3 sista decemberdagarna:
Då ville jag skapa lite nyårskänsla och valde lite turkost och guld, och eget bling som jag fyllde i en av fickorna (stäng fickan med fuse tool, washitejp eller symaskin).

Journalingen är på ett sånt vackert kort, och jag klippte ut ett av Bye9designs vackra guldhjärtan och satte på häftkuddar:


Jag kan rekommendera att köpa hem Bye9designs fina kit. Det går otroligt fort att sätta in alla foton, jag hade inte mycket tid och gjorde detta på 2 kvällar.

Tack för titten! DT-Gunilla
(gunilla_pysslar på instagram)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar