søndag 16. desember 2018

Lucka 16 DT- Kada

I dag vil vi her i Project life i Norge Ønske velkommen til enda ett nytt navn i vårt DT-Team. 
Ta godt imot:

KARIN DAHLLÖF



Hejsan!
I scrapvärlden kallas jag KADA, för att skilja mej från alla Karin som scrappar. Jag började scrappa i september -04, det är 14 år sen...

Oftast gör jag mina PL-sidor av ”vanligt” scrapmaterial som papper och spillbitar, stickers, washitejp osv och gärna färgstarkt. Jag varierar olika fickor och gör ibland sidor för att det är många bilder från samma tillfälle, ibland vecko-sidor. Ibland gör jag uppslag med en sida som PL, en som LO. I mina album blandar jag alltså PL och LOs.

Jag blandar också bilder från hus/hem/jobb/trädgård osv med bilder från nyhetssidor tex när nån känd person dör - nån som betytt nåt för mej vill säga... Det blir verkligen en bild av vår vardag, det gillar jag. Dessutom scrappar jag till mina brorsbarn så vissa alster blir till dem.

Jag, Kada, är av årgång -72, gift med min stora kärlek Sten-Ove och matte till två kattkillar som är busiga ungar på 8 månader (22 dec). Många bilder blir det på dem... Vi bor i ett hus på landet, på Orust i Bohuslän, vid Svenska västkusten. 

Äskar utmaningar och att ta foton med min mobil som är med mej överallt. Försöker ha en ödmjuk inställning till livet i stort och hitta glädje i vardagen.

Jobbar halvtid inom Daglig Verksamhet, med vuxna som har olika funktionsvariationer. Jag är utbildad undersköterska och trivs gott. 

Hoppas kunna ge lite inspiration om hur du kan använda de saker du redan har och blanda dem med nyheter från butikerna - för det vill man ju ändå ha emellanåt!

Nu till dagens alster. När jag bläddrat i mina album hittar jag "luckor", här kommer en av dem. Foton på familjen från julen 2016:

Jag passade på att ta några fler bilder. Först på förberedelsen, här har jag valt material jag vill använda till de foton jag skrivit ut:

Och det är en blandning av Maja Design från tidigare år, Pion-papper som också har några år på nacken och helt nya papper från Simple Stories. Även dekorationerna är från olika tillverkare - kransen till höger har jag fyndat på en träff-loppis nån gång - minns inte när...


Här har jag kommit en bit på väg. Jag har valt papper till varje ficka och placerat ut mina foton.


Till sist tog jag några närbilder på hur det kan se ut när jag dekorerat:




Vi ses igen om några dagar!

Kramiz Kada


Det blir spennende og følge Kada videre fremover. Varmt velkommen hit til oss


*

Norsk: I år kan du vinne premier hver dag, med å legge igjen en kommentar her i bloggen. Du har frem til kl 21.00 i kveld, før vi trekker en heldig vinner. Denne blir publisert i eget innlegg.

Svensk: I år kan du vinna priser varje dag genom att lägga in en kommentar här i bloggen. Du har fram till 21:00 ikväll innan vi drar en vinnare. Detta kommer att publiceras i ett enskilt inlägg.

Dansk: I år kan du vinde præmier hver dag ved at sende en kommentar her i bloggen. Du har indtil 21:00 i aften, før vi finder en heldig vinder. Dette vil bli offentliggjort i eget post.


Dagens premie er sponset av vår flotte sponsor Papirdesign


Dagens premie. Luke 16


N: Husk også vår utfordring som går hele Desember. Lag ett tittelkort/pl-side. 
Legg inn link til ditt bidrag her: Adventskalender

Lykke til!!

S: Kom också ihåg vår utmaning som varar hela december. Skapa ett titelkort/pl-sida.
Lägg till länk till ditt bidrag här: Adventskalender

Lycka till!!

DK: Husk også vores udfordring, der varer hele december. Opret en titel kort/pl-side.
Tilføj link til dit bidrag her: Adventskalender

Held og Lykke!!



21 kommentarer:

  1. Gratulerer som DT. Flott side med mange detaljer.

    SvarSlett
  2. Kjempe flott juleside med mange detaljer. Lykke til som DT ✨

    SvarSlett
  3. Gratulerer som DT😊 og kjempe fin side

    SvarSlett
  4. Mycket fint gjort PL Kada. Fick många tips. Verkligen inspirerande.

    SvarSlett
  5. For et flott side, med masse flotte detaljer! 😊

    SvarSlett
  6. Kjempeflott PL! Den var skikkelig julete og koselig :)

    SvarSlett
  7. Gratulerer som DT 🤗 kjempefine sider 👍

    SvarSlett
  8. Så flott jule PL -side 😍 Mange fine detaljer og koselige minner.
    Gratulerer som DT 😊

    SvarSlett
  9. Herlig PL-side! Gratulerer med DT-plass, blir spennende å følge med fremover.

    SvarSlett
  10. Hi Karin. Congrats on your DT place. Fab page. Hugz

    SvarSlett
  11. Tillykke med tjansen som DT.
    En rigtig dejlig juletiden med flotte detaljer. Dejligt med nærbilleder af detaljerne.

    SvarSlett
  12. Grattis till nya DT-uppdraget, vilken härlig LO du skapat!

    SvarSlett
  13. Lykke til som DT, flott juleside

    SvarSlett
  14. Lykke til som DT, fin kuleside😊😘

    SvarSlett
  15. Så koselige bilder du har tatt!! Flott side. Gratulerer som DT :)

    SvarSlett
  16. Vilken fin sida du skapat. Grattis till ditt DT-uppdrag!

    SvarSlett
  17. Oj så kul, grattis till finfina st-uppdraget! Jag ser fram emot att se allt läckert du kommer att skapa ����

    SvarSlett
  18. Så fin sida! Grattis till uppdraget! :)
    Kram

    SvarSlett