onsdag 2. januar 2019

2 januari - Gott Nytt år från DT-Kada

God Fortsättning på det nya året, 2019!!!!!

DT-Kada här idag med inspiration för att få in Nyårskvällen i albumet.

Jag satte mej faktiskt redan igår och skrev ut foton och scrappade dem - bara för att det var en sån härlig kväll och jag ville "gotta mej" lite till!

Så här blev min sida, relativt enkel för att vara jag, men med en hel del "bling" som passar till nyår, tycker jag. 


Jag har använt papper och bokstavsstickers från Papirdesign; tycker just bokstäverna som har våra skandinaviska bokstäver är så fantastiska! Svåra att få tag i här i Sverige, tyvärr. Några ord-stickers kom också med; har anpassat dem till svenska genom att 1) sätta prickar över ett O för Ö (Hurra för oss) och 2) klippa till och då ta bort sista bokstaven som vi inte använder på svenska (Favorit). Egentligen inte konstigare än att hela tiden sätta prickar/ring över de engelska bokstäverna ju. *tips*

Jag tog lite kort under processen och delar med mej av några tips på verktyg mm som jag ofta använder.


Här har jag kapat till kort av större papper och lagt ut tillsammans med mina foton ovanpå den ficka jag valt (Design O från Becky Higgins).


Sen satte jag igång med mitt titelkort, jag valde att ha det i mitten av sidan. För att få bokstäverna någorlunda rakt använder jag en t-linjal:


Så här blev kortet:



Jag skriver gärna direkt på mina foton. En svart och en vit penna är favoriterna. Tejprunner, tunn dubbelhäftande tejp och lim använder jag samma som till LOs. Den omvända pincetten är ett basverktyg jag inte klarar mej utan!

För nåt år sen köpte jag mej en mini-stansmaskin som heter Diamond Press. Jag köpte den, knappt använd, av en kompis som ångrat sej. Den använder jag väldigt mycket! Utmärkt just till PL och att ta med på träffar etc. Till just den här sidan har jag använt små, små, dies från Tattered Lace's kalender från julen 2018. 3 st tog jag med:



Och så är alla korten klara att sättas i plastfickan:

Övrigt material:
Vit, slät, Cardstock (A4) från Panduro
Bokstäver från Tim Holtz
Smal washitejp
Div. självhäftande pärlor och rhinestones

Hoppas du får pysseltid och kan/vill delta i vår tävling! Papirdesigns saker är verkligen jättefina - ta chansen att vinna dem - det är lottning som gäller.

Tills vi ses här igen - ha det gott!
Kramiz DT-Kada


Vill du se mer av vad jag gör, kika gärna i min blogg: https://kada72.wordpress.com/


2 kommentarer:

  1. Dejligt layout. Skønt at kunne se processen også.

    SvarSlett
  2. Jättefint! Bra tips med linjalen, behöver nog inskaffas 👍

    SvarSlett