søndag 20. januar 2019

Moodboard

Moodbard - julestemning


Hej alle,

Denne gang vil jeg gerne vise jer et modoboard i PL stil. Altså jeg har lavet en PL side uden fotos. Nogen gange har jeg en bestemt idé i hovedet, men det er ikke altid at jeg har et foto der passer til. Så fungerer det godt for mig, at lave en side der primært handler om stemning, farver eller en teknik. Og oftest også en blanding af det hele. 

Mit modboarod er lavet med udgangspunkt i "julestemning". Og jeg har tænkt, hvad kan beskrive min fornemmelse for jul. Der er mange ting som kan skabe julestemning, men det er ikke altid at det kan komme på et billede. Det kom der så denne side ud af:


F.eks. har vi i Danmark i år ikke haft så meget sne omkring julaften 2018. Derfor var det svært for mig at kunne dokumentere julestemning med et sne billede. Julestemning er også ro, hvilket jeg synes naturen symboliserer meget godt. Derfor har jeg stemplet lidt træer og hjorte.


 Men sne, er også det, der gør at jeg tænker jul. Og som sagt, havde vi i Danmark ikke sne omkring julen 2018. Derfor har jeg lavet flere lommer med palietter, som - for mig - symbolisere sne. Julen er også en tid, hvor der skal være plads til leg og glæde og god mad.


Derudover har jeg snemanden med i forbindelse med sne. For mig er julestemning også at være sammen med de nærmeste. Derudover er hver enkel lille side dekoreret med noget shimmer, for at give en ekstra effekt af kulde, sne og frost. 

Jeg hygger mig med, en gang imellem at lave denne type PL sider, da jeg bliver udfordret på en anden måde. Og det giver ro til hovedet, på en anden måde, end det gør ved de faste sider med fotos og tekst.


Papir, snemand, træfigure, tekst stickers, badges er fra papirdesign.no


Det var alt for nu, tak fordi du kiggede med.

/DT-Malene

2 kommentarer:

  1. Sød side, god idé, når man ikke har billeder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tak! Ja, det kan give god mulighed for at aprøve teknikker eller anden form for leg, hvis der ikke lige er nogle billeder. Eller der ikke lige er billeder der matcher, det som du har lyst til at lave.

      Slett