søndag 9. juni 2019

Att blanda fysiskt och digitalt

Då var det dags för mig, DT-Emma, att visa ett uppslag som jag har gjort.






På titelkortet längst upp till vänster har jag klippt ur bitar från andra PL-kort ur serien och limmat fast, tillsammans med en månadskalender, enamel dots och en flair. Den senare har jag gjort genom att stämpla med svart på ett annat kort ur serien, stansa ut och haft på en epoxybubbla.

På kortet längst upp till höger har jag i min skrivares programvara lagt tre foton på en 6x4''-utskrift, och den tomma rutan dekorerade jag med spilbitar, bokstäver och enamel dots.

3x4''-kortet längst till vänster är en meme som jag skrivit ut och klistrat på ett kort.

Längst ned till vänster sitter det en flip-ficka med dold journaling under.

Högersidan är gjord i PL-appen, utskriven på A4 fotopapper och dekorerat. Det är samma serie kort på den som det är på den fysiska sidan. Jag valde att skriva texten för hand och inte i appen.

Jag laddade ned appen i vintras, och har använt den till foton som jag inte hunnit eller velat göra fysiskt, men det här är första gången som jag skrivit ut något jag gjort där. Det var både roligt och lätt, och jag gillar resultatet. Det kommer jag säkert att göra fler gånger.

Det var allt för mig denna gång, hoppas ni blivit inspirerade!

~Emma

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar