onsdag 5. juni 2019

Maja Design, vellum och stämplar

Hej då är det min tur, DT-Gunilla, att inspirera med stämplar och Maja Design papper, då jag använt "Vintage Spring Basics" och "Monochromes - Old Brass".
Det är sällan jag gör egna PL-kort, men så kul det är när man har fina papper att jobba med! Ni kan själva vara med och testa stämpling och vara med på vår utlottning, läs här: Tävling stämpel i fokus
Här är min första sida från oktober 2017 när jag fotade kl 10.00 varje dag under vecka 43.


Här har jag upprepat stämpeln i högra nedre hörnet, från detta okända kit:


Så på de beigerandiga papprena (Majas monokrom) har jag stämplat med distress ink i brunt och blått. Det ser nästan ut som jag stänkt färg, men jag har alltså stämplat:


På fotot ovan ser ni hur jag har skrivit på skrivmaskin.
Men ni ser också att jag stämplat på vellum och satt dit en enamel stickers ovanpå.

Anledningen till att jag stämplar på vellum är att jag inte är helt van och rädd för att stämpla fel, samt att jag tycker om den extra dimensionen. På vellum stämplar jag alltid med "Stazon" , för att undvika att det smetas ut.

Jag vill gärna upprepa mina pynt, så här har jag upprepat på många ställen: stämpeln "Love that" och klistrat på en rosa enamel stickers (se nedan)


På mitt titelkort har jag använt vellumpapper och stämplat "Vecka" från Malins stämplar samt datumen för veckan. Jag tycker det blir extra effektfullt att häfta på några klamrar också.


Eftersom Maja Designs papper är så fina vill jag inte pynta för mycket, så jag gjorde det enkelt. 

Här tyckte jag det saknades något så jag stansade ut en cirkel och upprepade klamrarna:


På fotona har jag använt en fotoapp på min iphone ("Letterglow") för att skriva in text och för att lägga in en digital bild i form av veckodag ("friday") från Ali Edwards. 

På nästa sida fyllde jag inte en hel 12X12 sida, så jag satte in en smal sida istället:


Och på den här sidan nedan förtydligade jag vilket veckonummer det var, fortfarande stämpling på vellumpapper (Malins stämplar och siffrorna från Altenew).


Och här nedan har jag förtydligat att det är kl 10.00 dagligen som jag fotograferat och dokumenterat. 


De stämplar jag använt med engelsk text är från Ali Edwards.

Glöm nu inte att vara med och tävla innan 15 juni, vi lottar ut priser från Malins stämplar och från Paiprdesign.
Läs mer om tävlingen här: Utfordring stämpel i fokus

Tack för titten!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar