søndag 22. september 2019

DT-Marits sommarminnen

DT-Marit här. Idag skall jag visa 5 snabba CAS-sidor jag gjort med mina sommarminnen. Som PL-kort och dekorationer har jag använt papper från vår sponsor Kort og Godt. De har många fina papper som passar som bakgrundspapper till PL och som funkar bra både som filler cards och att skriva sin journaling på.

På min första sida har jag använt både fram och baksida av papperet 107450 Papir Symfoni beige 0468



Pappret innehåller egentligen 8 olika mönster och jag har kombinerat dem genom att stansa ut i olika mönster och stämpla text på dem. 


På min andra sida så har jag kombinerat ett turkost och ett vitt papper. Det vita är framsidan av 107569 Papir Rustikk dame 2332 och det turkos baksidan av 107439 Papir Retro blå 0352


Via min DT-kollega Gunilla så har jag fått lära mig att dekorationer skall upprepas, gärna 3 gånger per sida. Så här har vimplarna fått återkomma på flera ställen på min sida. De är utstansade från det turkos pappret.
Några die cuts från KaiserCrafts kollektion "Open Road" har jag också använt. 


På min 3:e sida har jag använt mig endast av baksidan av 107439 Papir Retro blå 0352



Dekorationer har jag dels gjort själv genom att stansa ut cirklar med min en-tums-punch och sätta en ordstickers på. Dessa kommer från Tim Holtz och jag har använt både fram- och baksida av pappret Papir Retro blå när jag stansade ut cirklarna. Jordgloben är en die cuts från KaiserCrafts kollektioner "Documented". 



På min fjärde sida så har jag åter igen kombinerat det turkosa och det vita pappret. Det vita är framsidan av 107569 Papir Rustikk dame 2332 och det turkos baksidan av 107439 Papir Retro blå 0352


Dekorationer från KaiserCrafts die-cuts, kollektion "Documented". 


Jobbade med vimplar och upprepning av dem igen. Här
kombinerade jag dem i olika färger


På min femte sida så har jag använt framsidan av pappret 107868 Papir Baby1 4138. Fotografierna innehöll mycket rosa så jag tyckte det passade bättre än att fortsätta med det turkos och vita.



Baksidan av Papir Baby1 består av massa små rosa cirklar. Cirklar fick bli ett genomgånede tänk på sidan. Av baksidan på pappret gjorde jag en dekoration med pilen som jag stämplat på pappret och klippt ut.
Längst ner på stansade jag ut en halvmåne och satte dit som utfyllnad.


Papper från Kort og Godt jag använt:

Detta var några av mina bästa sommarminnen. Vilka är dina?
Var med i vår tävling Sommarminnedär du skapar valfritt PL-uppslag och dokumenterar ditt bästa sommarminne. Tävlingen pågår fram till 15 oktober. Där kan du vinna fina priser från Maja Design, Malins stämplar och Papirdesign.

Vill du också vara med och inspirera andra?  Nu har du chansen då vi söker fler DT:s till vårt team. Läs mer här, DT-Call, och sök senast 31 oktober.


Scraphälsningar från Sverige!

Följ mig på Instagram: marit_pysslar eller oss på Project Life i Norge på: projectlifeinorge.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar