onsdag 23. oktober 2019

Temauker: Setter sammen Kit

Hei. I dag er det jeg DT-Elisabeth som skal vise dere hvordan jeg tenker når jeg setter sammen kit. Kit bruker jeg mye når jeg skal på treff, eller på scrappe-kose-dager med venner. Det blir litt mindre og ta med seg, da man ikke trenger å ta med seg alt man tror man kanskje får bruk for. Men å sette sammen ett godt kit tar tid. Så ofte begynner jeg en 14 dager før jeg skal dra på treff. Det første jeg begynner med er å finne bildene jeg skal scrappe. Så lommer, pl-kort og diverse pynt.

Vi skal ta det litt mer detaljert :-)

Bilder. Jeg har en bok, oppdelt i tema/album, der jeg har skrevet ned alle sidene jeg planlegger å scrappe. På min PC har jeg de samme mappene med de samme temaene. Når jeg lager en side, så stryker jeg ut i boken og flytter bildene over i "Ferdig" mappen. Min måte og holde system.


Boken min


PC'en. Her er jeg inne på Albumet Mitt liv.
Hvor jeg finner undergrupper som årstall, eller spesielle begivenheter. 


Og her er jeg inne på år 2016. Nå skal jeg finne bildene jeg vil bruke, redigere hvis nødvendig og printe ut. Jeg printer ut selv med min Canon Pixma skriver. Jeg liker det sånn for da føler jeg at jeg har kontroll over utskriftene og kan redigere hvert bilde etter sånn det passer meg og mitt bruk.

 *
Og her er bildene jeg skal bruke i denne omgang. Jeg printer helst ut bildene til begge sidene i lommen samtidig. Legger de i en papir bit som jeg bretter i 2. På dette papiret skriver jeg på navnet til bildeserien, dato og hvilket album det hører til. Her skriver jeg også på hvilken pl-lomme jeg skal bruke. Og bruker jeg pl-kort legger jeg også de her.



*
Lommen jeg skal bruke får også en liten lapp med bildenavn, dato og album.


*
Så over til å finne pl-kort/ark. Noen ganger bruker jeg hele ark eller reste ark, noen ganger går jeg for ferdige pl-kort, og noen ganger en mix av dette. Jeg har en boks med ferdige reste pl-kort, som jeg alltid går gjennom først. Målet er selvfølgelig å få brukt opp de.



*
Så finner jeg frem stickerser og annen pynt som jeg synes passer til siden.


Stort sett scrapper jeg litt forskjellig når jeg er på treff. Litt Project life, kort og kanskje en Lo eller to. Så faste ting som bling, har jeg alltid med meg alt av de fargene jeg tror jeg kommer til å bruke. Bling er noe jeg bruker på det meste, så det og diverse sprayer er alltid med meg på treff. Derimot charmes og pl-kort finner jeg frem på forhånd.

Ting jeg alltid har med på treff:
Bling
3D-puter
Lim/ teip/ photo hjørner
Sprayer
Saks
Pinsett
God penn til Journaling
Big shot
Hjørnepunch

Ting jeg pakker utifra bildene jeg skal bruke:
Bilder :-)
PL- lommer
Pl-kort/ark
Stickers
Charmes
Wood weener
Diverse annen pynt




Og sånn ble min side ferdig denne gangen. 

Håper dere fikk litt inspirasjon til å pakke kit dere også.

  • Klem DT-Elisabeth

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar