søndag 10. november 2019

Project Life med en färg per dag

Hej, DT-Gunilla här för att ge lite inspiration!
Det är kul att hoppa på teman ibland.
DT-Elisabet körde igång färger i juni, en färg per dag, och det var ganska många som följde med på temat på Facebook.

Jag märker att såna här teman gör att jag använder kameran på ett helt annat sätt än annars, det är på något lustigt sätt avstressande. 


Första dagarna i juni var 1: Röd, 2: Grå, 3: Ljusgul, 4: Ljusblå, 5: Mörk rosa, 6: Ljusgrön
(Egentligen skulle dag 2 vara ljusgul och dag 3 vara grå, men jag läste fel på morgonen så jag bytte färg de 2 dagarna).


När jag gör PL väljer jag gärna någon upprepning i ett uppslag, och här valde
jag en viss upprepning hela månaden: vita siffror på varje foto (tills de tog slut, då blev det svarta). 

Sen upprepade jag med att skriva journaling med dagens färg som rubrik, jag lade även till pynt i samma färg som den färg som gällde den dagen. 


Nästa uppslag såg ut så här:


Här fortsatte färgerna och jag märkte nu att jag glömt sätta dit siffran 7 på ena fotot. Färgen på dag 10 gjorde jag i collageform, så det kommer bli en LO med många små foton som har en viss färg.

Vissa dagar tog jag 2 foton och kunde inte välja vilket foto jag skulle ha och gjorde då en flip-up:


För att få lite luft så det inte bara blir text och foton, så satte jag in ett enkelt PL-kort mitt på uppslaget.


Ibland skrev jag 2 dagars journaling på samma PL-kort, och jag skrev om färgen:


Nästa uppslag:


och sista uppslaget tog de vita siffrorna slut så jag letade upp svarta gummi-siffror. (Faktiskt har jag gjort siffran 2 i 20 från ett Z, och jämnat till kanterna).


Hoppas ni fick lite inspiration till att prova på något nytt, jag lovar det är så kul att dokumentera färger!

Jag vill också passa på att tipsa om vår tävling Titelkort vi startade i fredags. Tävlingen pågår till 30 november.

Hej då från DT-Gunilla (Gunilla_pysslar)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar