tirsdag 24. desember 2019

Luke 24- Julaften

Hei og riktig God Jul til alle våre lesere og følgere.
I dag er det jeg som skal åpne luken. Jeg har laget en side av nyttårsaften 2017. I tillegg har jeg lagt inn en QR kode som viser en liten film. Jeg skal nå vise/fortelle hvordan ,man kan gjøre dette.

Det første du må gjør er selvfølgelig å lage en film. Du må så laste opp filmen på youtube. Her kan du velge om du vil offentlig gjøre videoen eller holde den skjult sånn at det kun er de med QR-koden som kan se den. Min video er skjult, så du må ha koden for å se videoen.




Så var det QR-koden. Hvordan lager vi en sånn? Her måtte jeg be min samboer om hjelp, og egentlig var det veldig enkelt. Men alt er jo enkelt så lenge man vet hvordan.


Det første jeg gjorde var og gå inn på denne siden the-qrcode-generator.com
Da får du opp denne siden og du kan legge inn url adressen til filmen din.
Og vips så har du QR koden din klar.


Du får valg om du vil dele koden på sosiale medier, laste den ned til dataen som ett bilde eller printe den ut. Jeg valgte og laste den ned, da jeg skal bruke den som bilde i min side.


Legger ved linken til videon her for enkelts hets skyld.


Og her ser dere min ferdige side.



Da gjenstår det bare og ønske alle sammen en 

RIKTIG GOD JUL

Følg også med videre denne uken, da vi har noen flere innlegg til dere nå i romjulen.
På søndag kommer trekningen av denne siste uken i vår adventskalender

Klem DT-Elisabeth



Utloddning 1- Premier hver uke
Og hva trenger dere å gjøre for å vinne premiene? Det er veldig enkelt. 
Alt dere trenger, er å kommentere på våre luker. 
Lukene kommer i bloggen kl 06.00 Mandag-Lørdag og du har frem til kl 22.00 på Lørdagen til å kommentere på alle lukene denne uken. 
Søndag vil der komme en vinnerluke, der ukens vinnere blir presentert. Vinnerene trekkes blandt alle kommentarene.
Lukene vil bli presentert her i bloggen, på facebook i grupperna Project Life i Norge, Sverige og Danmark samt på Instagram. 
Hvor du kommentere bestemmer du selv, men kun 1 kommentar pr luke

Lyst å bli med? 
Følg med når vi fortsetter og åpne lukene i vår adventskalender.

Men vi har en premie til å dele ut :-)
I tillegg til ukens premier vil vi gi ut en premie til. 
Den vil bli trukket i begynnelsen av Januar. 
Så hva må du gjøre for å vinne denne premien?
Lag ett tittelkort, eller en PL-Side med tema Jul/Vinter.
Det skall vara ett fysiskt bidrag, vi godkjenner ikke digitale bidrag.
Les våre regler her

Dette er hva du kan vinne denne uken:






9 kommentarer:

  1. Pailletterne passer så fint til fyrværkeriet.

    SvarSlett
  2. Næh....fy søren det var kreativt :) Så artig :) Flott side også :)
    Riktig god jul :D

    SvarSlett
  3. What fun. Scrapbooking for the age of technology. God Jul. Hugz

    SvarSlett
  4. Flott og kreativt. God jul :)

    SvarSlett
  5. Kjempe fin nyttårs-side ✨

    SvarSlett
  6. Hadde ikke tenkt på at dette var mulig en gang jeg, så takk for tips :D Flott side :D

    SvarSlett
  7. Många fina Pl alster när jag kikar in och läser ikapp en sväng här på er blogg. Kul att ni " kämpar på" för att ge oss inspiration!
    Kram Malin

    SvarSlett
  8. Så fin nyttårsside! Veldig imponert over de fine bildene. Jeg får aldri full klaff åå de ....

    SvarSlett
  9. Blir bra med et nytt år med masse scrapping

    SvarSlett