mandag 9. desember 2019

Luke 9. December daily

Hei. I dag er jeg innom og åpner luke nummer 9. I år er Desember Daily (DD) blitt veldig populært spesielt her i Norge. Jeg har jo tenkt i flere år, at jeg skal bli med, men aldri riktig turt. I år tok jeg steget, og dette er jo kjempegøy:-) Tenkte jeg skal vise dere den første uken av min DD. Dette er virkelig gøy og jeg er så glad for at jeg ble med på dette. Og det er ikke for sent og bli med ennå. Har du lyst, så er det bare og hive seg rundt.

Jeg har foreløbig måtte bruke ett midlertidig album. Denne er rosa og i størrelsen 9*9 inch. En veldig fin størrelse syns jeg:-) Jeg har bestilt nytt album, som jeg håper kommer snart, men i mellomtiden, så fungerer dette albumet supert. Men noen fremside har jeg dog ikke laget ennå.

Men forsiden inni albumet er på plass. Denne er ganske enkel, som resten av albumet. Dette tenker jeg er litt viktig med en DD, den skal være enkelt og gjennomføre sånn at man faktisk klarer og bli ferdig og ikke mister motivasjonen under veis. Desember er nok arbeid i seg selv, og en DD, skal være kos og avslapning.


*
Dag 1 er oppdelt i flere sider. 


Forsiden med bildet av lyset er vel ganske obligatorisk. 
På side 2 står der litt om dagen. 


I mellom har jeg en liten tag som forteller hvilken dag det er.


*
Dag 2

Det er snart jul og julegaver må ordnes,
så første siden kan jeg ikke vise ennå.


Også her har jeg laget en egen side/tag til dagens nummer.
Likte denne veldig godt, og så langt en av mine favoritter


Bak arket i vellum, er der en konvolutt i kraftig plast, som det kom noen dieser i fra Tim Holtz. 
Så glad jeg tok vare på denne nå. 

Satt på ordet GIFTS på denne og tenker å legge barnas ønskelister oppi.

*
Dag 3

Liker godt og lage mindre skiller med datoen på. 
Dette syntes jeg er en fin måte og skille dagene fra hverandre på. 
Samtidig som at de kan settes inn imellom sidene for den dagen og holde dagen sammen. 

Blir ofte 2 sider på hver dag med meg, pluss dagens dato tag



*
Dag 4

Denne dagen var minsten til spesialist tannlege. Vi fikk med oss bildet av tennene hjem, og dette måtte selvfølgelig i albumet. Men ett skjelett-bilde av tenner er ikke nødvendigvis noe man forbinder med jul, bortsett fra Nightmare before christmas da :-)
Så jeg valgte og gjemme bildet bak ett dekorativt papir. Festet en liten tag på bildet, 
så man kan dra ut bildet.



På ettermiddagen var jeg en tur på shopping, traff på cola bilen, og måtte selvfølgelig ha med bilde av denne. Hva er vel mer jul en Coca Cola?


*
Dag 5

Dette ble en ganske enkel side.


 Festet en tag på øverste ringen. På baksiden står der litt om dagen.
Tagen vil "dette" litt ned når albumen står, men vil ikke dett ut, 
som den ville gjort om jeg festet den på nederste ring.

*
Dag 6
I dag er det familie tid.



*
Dag 7

Lørdag og bake dag.





*
Dag 8

En uke er forbi og vi skriver andre søndag i advent


Her festet jeg en liten snøkrystall som pynt på ene ringen. 
Denne er løs og kan snues over for seg selv


Ble litt baking i dag også. Snart ferdig med baksten for i år. 
Satser på noen få sorter som vi spiser opp.


*
Det var en liten titt inn i mitt DD album. Håper du fikk litt inspirasjon og ideer til ditt DD-album.

Veldig mange kjøper seg sett/kitt med ark, stickerser og diverse pynt som matcher og bruker dette gjennom hele desember. Dette er en flott og elegant måte og gjøre DD på. 
Jeg er nok (dessverre) ikke av den typen, og ønsker heller og sette ett eget preg på hver dag.
At jeg har alt for mye julepapirer og pynt fra før av er også en avgjørende faktor for meg ;-)

Ønsker dere en fin og rolig adventstid videre fremover.

Klem DT-Elisabeth

*

Utloddning 1- Premier hver uke
Og hva trenger dere å gjøre for å vinne premiene? Det er veldig enkelt. 
Alt dere trenger, er å kommentere på våre luker. 
Lukene kommer i bloggen kl 06.00 Mandag-Lørdag og du har frem til kl 22.00 på Lørdagen til å kommentere på alle lukene denne uken. 
Søndag vil der komme en vinnerluke, der ukens vinnere blir presentert. Vinnerene trekkes blandt alle kommentarene.
Lukene vil bli presentert her i bloggen, på facebook i grupperna Project Life i Norge, Sverige og Danmark samt på Instagram. 
Hvor du kommentere bestemmer du selv, men kun 1 kommentar pr luke

Lyst å bli med? 
Følg med når vi fortsetter og åpne lukene i vår adventskalender.

Men vi har en premie til å dele ut :-)
I tillegg til ukens premier vil vi gi ut en premie til. 
Den vil bli trukket i begynnelsen av Januar. 
Så hva må du gjøre for å vinne denne premien?
Lag ett tittelkort, eller en PL-Side med tema Jul/Vinter.
Det skall vara ett fysiskt bidrag, vi godkjenner ikke digitale bidrag.
Les våre regler her

Dette er hva du kan vinne denne uken:







7 kommentarer:

  1. wow....for noen flotte sider...også så mye flott pynt :)
    Så moro å se tilbake på senere :)

    SvarSlett
  2. Your DD is lovely. So many lovely details. I love the tags you are using to split up the days and the die cut numbers are so pretty. Thanks for sharing and for the inspiration. Hugz

    SvarSlett
  3. Sådan et hyggeligt album.Får lyst til at lave et også.

    SvarSlett
  4. Åh jag fick mycket inspiration. Pappret på framsidan är jättefint och jag har något liknande. Inte tänkt på att det skulle passa men det ser jag nu att det gör. Och den lilla snöstjärnan på ringen. Smart! :)

    SvarSlett
  5. Helt underbara sidor. Tack för all inspiration. /Annzo

    SvarSlett