onsdag 22. januar 2020

En vecka i somras med extra flipups

Hej, DT-Gunilla här med lite sommarminnen!
Ligger du också efter med dina veckor? Det bekymrar mig inte så mycket, jag är glad för det jag hinner sätta in och fyller inte mina album med ett helt år.
Jag prioriterar de fina minnena, och den här sommarveckan är en sån. En vecka med både jobb och lata dagar i svensk sommar.


Jag upplevde sidan rörig från början och hade lite för många foton, så jag har utnyttjat 2 saker: Vita PL-kort med sparsamma dekorationer och extra flipups (fastklistrade extra fickor/lomer).

Titelkortet är nog det enklaste jag någonsin gjort: med slumpmässigt hittade saker som, en kvarliggande prickig vellumbit och stickers.


Jag fick inte med ena kanten av sidan men ville visa det här PL-kortet från Ali Edward som jag tyckte var så kul:


Flip-ups är färdiga plastfickor med klisterremsa på kanten som är superenkel att fästa på och sätta in foton eller PL-kort i. Du får plats med 3 kort (en på översidan, en på baksidan och en i fickan under).


Jag sätter en tag ("Enjoy" ovan och "Together" nedan) för att visa att det här är en flip-up, så man inte missar att vända på den.


Sen är det bara att lyfta upp flip-up och se vad som döljer sig under.

Se nedan hur en sån ficka med klisterremsa ser ut:


Det här var den vänstra sidan, och nedan är den högra sidan för samma vecka:


Jag vill gärna ha struktur i mina uppslag så hela den här högra sidan fick visa helgen i stugan när vi tog en fantastisk båttur på Hjälmare kanal. Det här minnet kan jag leva länge på!

På den här titelsidan visade jag vilka datum veckan hade, (det är faktiskt inte hela veckan som står med eftersom vi kom hem från Spanien mitt i veckan och den resan har jag i ett annat album.)


Även på denna sida har jag en extra flipup-ficka i vänstra nedre hörnet. Dessa fickor använder jag att ibland för att dölja foton eller privat text. Men (som jag nämnde förut) jag sätter gärna en tag på, för att visa att det finns något under, och har upprepat med samma typ av tag på vänstra sidan.

Upprepning är viktigt för mig för att få ett lugnare intryck, så tex de vita stickers med veckodagarna har jag köpt på en pysselmässa:


Sen har jag upprepat med stjärnor som dekoration och finns även som mönster på journalingkortet. Och snirklig transparant text-stickers som nedan "Explore" liksom högra PL-sidans "Vacation":


På baksidan av denna PL-sida finns min inspirations-sida som jag visade upp den 15 januari (tävlingen mitt bästa minne 2019). Man kan se en tag "go outside" som sitter fast i den orienteringskarta med rosa övre kant, som jag stoppat in i samma ficka som fotot (se nedan).


Har du några minnen från 2019 som du vill visa upp, det vore så kul att få se? 
Då är ni med i utlottning av fina sponsorpriser, 

Hälsn DT-Gunilla



1 kommentar: