onsdag 1. april 2020

Hela januari med stickers-texter

Hej, DT-Gunilla här med ett nytt album och nytt år!
Jag har inspirerats av många andra som startat nya albumet med en inledningssida för året.

Det blev en inledningssida med familjen:

Jag har bara använt gammalt material - jag vill använda upp det jag har. Tycker det är kul när man låter en plastficka synas rakt igenom under bokstäverna (familj).

Som ni ser är PL-sidan smalare än vanligt så nästa sida syns bakom.


TEMAT för JANUARI - TEXTSTICKERS
Mitt tema för januari är att jag ville använda upp alla textstickers jag hade i en hel serie, som jag hållit länge på. 



Se den första nedan: "THIS JUST HAPPENED"

Andra teman är svart, guld, beige och accentfärger som rosa eller turkos.

Första inldningsidans baksida blev starten på vecka 1, och där stämplade jag veckodagarna på ett PL-kort som egentligen skulle vara stående. (Jag har många stående PL-kort som jag inte använt upp)


Jag fick en sån fin beige tårt-pappers-dekoration av Bodil, när vi bytte dies med varandra. Även den turkosa pilen, som passade bra in här.

Textstickers som jag fortsatte med för vecka 1 var följande:
dag 1: TOGETHER, dag 2: PINK, osv


Så jag lade upp en plan vilket ord jag skulle fota varje dag - från alla stickers-texter. Men jag var ändå flexibel, för vissa dagar passade inte ordet så bra att fota, så jag bytte då till ett annat som fanns i mängden.  

Lite gamla enamel-dekorationer i rosa och turkost satte jag också dit.

Vecka 2 fortsatte på samma sätt. Jag skrev på skrivmaskinen direkt på den guldfärgade etiketten:


Jag lyckades fylla hela veckan på en enda sida. Här har jag täckt över nästan ett helt foto eftersom det är så privat och taget från en sjukhus-sal.

Det som är kul när man får ett ord att fota under dagen, är att man fotar något som man aldrig annars skulle fota och som är kul för framtiden.


Vecka 3 kom på högersidan:


Här har jag även fått in lite Ali Edwards-dekorationer (cirkel-chipboards och sunburst-stickers).


Vecka 4:



Lite kul detalj med extra genomskinliga PL-kort och chip boards from Ali Edwards:


En kul Selfie på 2 foton,  där jag på första fotot har ytterkläderna på mig (när jag står i hissen till jobbet)...


… och sen därunder på foto 2, har jag tagit av ytterkläderna: 


Vecka 5:

Här har jag gömt en lista av "to-do" för januari, bakom titelkortet. Det är så typiskt januari att man har en strukturerad lista som man följer, (sen tappar man den strukturen ju längre året går har jag märkt):



Även sista veckan har upprepats som resten av månaden med svarta stickers-texter och guld.

Tack för titten! 

DT-Gunilla /

(Gunilla_pysslar på instagram)





3 kommentarer:

  1. Kjempeflotte sider! Masse inspirasjon, tusen takk :)

    SvarSlett
  2. Nydelig flotte sider med mange gode tips😊

    SvarSlett
  3. Tack för titten på superfina sidor, kul med nya varianter på lösningar <3

    SvarSlett