onsdag 3. juni 2020

Tre sidor från sommaren 2016

Idag är det min, DT-Therese, tur att blogga igen.

Jag tänkte visa tre sidor från sommaren 2016. Först ut är en sida där syskonbarnen har varit med på Barnens hinderbana och slagits mot gladiatorerna. :)



Sidan är en 9x12 tum och jag har använt ett PL-kort i mitten där jag skrivit om händelsen. Bakom de små korten har jag satt grön cardstock för att få det enhetligt med gräset på första bilden. Jag har använt en banner som jag häftat fast.



På ett av de gröna korten har jag använt mig av stämplar för orden farfar och pappa. Bokstäverna Full fart är inte dymo som man skulle kunna tro utan det är stickers som ser ut som dymo.


Den andra sidan är från en husbilsresa 2016 som jag och två kompisar gjorde. Vårt första stopp blev Furuviksparken i Gävle. Längst ut på äventyrsön så låg det ett hemligt fort från Kalla krigets dagar. Jag tycker om att leka med ord på mina sidor och här är det ordet gång som kommer igen. Ingång, lång gång och utgång. Ett gruppfoto inifrån bunkern och lite leksakssoldater som filler i en ruta. Denna sida är också 9x12 tum.
.

Den sista sidan jag tänkte via är en 6x12 tum och den är från samma husbilsresa. 
Här har vi kommit från till Ljusne camping där vi ska övernatta. 
En underbar solnedgång vid vattnet var ju tvunget att dokumenteras. :) Sedan en bild på mig i husbilssängen det vill säga köksbordet. :D Som fillercard och informationskort har jag skurit ned ett papper med husvagnar. Hade helst velat ha husbilar men det fanns inte. Längst ned ett ganska mörkt kort men det är dubbelsängen längst bak där Roger ligger och vilar. 

Ja, det var lite från mitt 2016 album. Hoppas att ni såg något som ni tyckte var inspirerande. Ha det gott till nästa gång!




//DT-Therese


2 kommentarer: