søndag 12. juli 2020

Covid-19 i project life.

DT-Therese här.

Den här våren och sommaren har inte varit sig lik för någon av oss. Själv tillhör jag en riskgrupp så jag har fått arbeta hemifrån under några månader. Jobbar som medicinsk sekreterare så det gick att ordna med en lånedator från sjukhuset.

Jag scrappar inte veckovis utan snarare månadsvis men här med Corona har jag gjort ett uppslag med en inlaga som sträcker sig över flera månader. Jag har tagit med foton, print screen från bland annat facebook och instagram samt lite humorbilder.

Färgskalan har jag hållit enkel och utgått från de blå munskydden och de röda stoppskyltarna på dörrarna. I övrigt har jag lagt dit lite blommor och några små blingstenar.




I inlagan har jag en förstoring på när jag och mina brorsdöttrar äntligen fick träffas igen efter över tre månader isär. Vi var försiktiga och hade munskydd. Desto svårare var det med avståndet. :) Och Elsa kunde inte låta bli att pussas. <3



Jag har satt en siffra på varje foto på uppslaget och sedan skrivit texten på framsidan av inlagan.








Jag har tagit med sådant som vi inte ser i vanliga fall, till exempel furstefamiljen i Monaco på begravning med blingade munskydd.




Tälten som står uppställda utanför akutmottagningen här i Västerås. Det började med ett litet tält utanför infektionskliniken men nu liknar det nästan en festival (fast med tråkigt innehåll då förstås).  Mitt besök på reumatologkliniken ombokades till ett digitalt möte. Ungefär som facetime och scrappare som man är så klickade man hem en printscreen som skulle dokumenteras. :)



Ja det var lite från mig om hur jag dokumenterat corona i mitt PL. Det första uppslaget. Kan tänka mig att det kanske blir ett till då det verkar hålla i sig.

Ha en fin sommar!

2 kommentarer:

  1. Så fine sider om dette fryktelig irriterende/kjedelige viruset. :)

    SvarSlett
  2. Vilka härliga och minnesvärda uppslag att se tillbaka på!

    SvarSlett