onsdag 16. september 2020

Bålkos. Med bilder som tittelkort

Hei, i dag er det jeg DT-Elisabeth som skal inspirere dere. Jeg har i dag valgt noen vårlige sider med bålkos og grilling i fjøra. Har også brukt bilder til å lage tittelkortet. Noen ganger har jeg serier med alt for mange bilder, og det er så utrolig vanskelig å plukke ut bare de bildene jeg trenger. For sidene skal jo gjerne ha både tittel og litt skrift/journaling på seg. Og jeg må ærlig innrømme at journaling er ikke min sterkeste side. Jeg glømmer rett og slett av det. Men jeg bruker mye ordstickerser og tekst i stikkordsform.

I dag hadde jeg veldig mange bilder, og selv om jeg fordelte bildene på flere sider ble det ikke plass til alt. Så jeg bestemte meg for å bruke noen av bildene til å lage tittelkortet på. Dette er bilder jeg strengt tatt ikke behøvde og ha med. men de er en del av utflukten og jeg digger bildene. Så da måtte de bare få være med. Kunsten er selvfølgelig å ikke ødelegge bildene for mye med tekster og pynt. 


Sidene er laget med lag på lag. Brukt en utklipsblokk fra Studio light. 
Blokken er ment som ett sett der man kan lage ferdige kort. Hver side inneholder ett forslagsbilde, og ferdige deler til å kunne sette sammen til ett kort. 
Jeg har brukt det meste i blokken, der jeg har brukt både mønsterpapiret og detaljer som pynt. 
Har lagt til litt stickerser og brukt litt stempel og selvfølgelig bling i tillegg.


Ene bildet ble gjort om til tittelkort. 
Her brukte jeg ord- stickers, pynt fra blokken og stempel.Og selvfølgelig litt bling.
Prøvde og ikke ødelegge bildet, men fremdeles få frem budskapet.


Side 2. Her har jeg brukt samme blokken.
Og laget tittelkort av ene bildet.


Siste siden fra denne utflukten hadde jeg ikke så mange bilder fra, så den var mye enklere og tilpasse, og fikk også plass til ett tittelkort på denne. 


All pynten er fra studio light blokken, og jeg har brukt 3D puter for å lage variasjoner.

Det var det jeg hadde for denne gangen.

Ta vare på hverandre.

Klem DT-Elisabeth



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar