søndag 21. januar 2018

En vecka i Alperna

Då var det dags för mig, DT-Marit, att inspirera i bloggen igen.
Som ni ju säkert märkt så har vi ändrat bloggdagar nu 2018. Istället för måndag och torsdag kör vi nu söndagar. Detta då vi blivit lite färre i designteamet.
Jag vill också påminna er om att följa oss på Instagram – projectlifeinorge.
Där kommer vi i vår även ha lite tävlingar. Mer om det kommer här i bloggen och på Instagram längre fram.

Snart sportlov och jag tänkte därför att jag idag skulle visa ett uppslag från en skidresa vi gjorde till Alperna förra året.
Så här blev min första sida.


Som vanligt har jag skapat mina egna PL-kort, den här gången med papper från Maja Designs kollektion ”Vintage Winter”. Jag tycker Maja Designs papper är fantastiska att använda till PL, du kan alltid hitta något papper som matchar temat och eller färgerna på din sida.
Papperna jag har använt ser ut så här. Det blå heter ”Winter wonderland” och det vita 
It´s snowing.


Titelkortet skapade jag med ”Winter wonderland” och dekorerade med die cuts från Carta Bellas serie "Snow Fun".
Efter att ha köpt washitejp i mängder bara för att de är fina men utan att veta vad jag skall ha dem till, så fick jag äntligen användning för en av dem.


Journalingen är skriven på skrivmaskin och här har jag förstärkt vinterkänslan med några snöflingor. Stämpel från Malins stämplar.


Sidan 2 har jag gjort på liknande sätt. Använt de bägge papperna från Maja 
Design och die cuts från Carta Bellas "Snow Fun".



Eftersom jag gillar kronologisk ordning så kan jag ibland få lite problem när jag planerar hur mina sidor skall se ut. Jag vill ju ha alla foton i kronologisk ordning. Här valde jag istället att sätta ihop de foton som passade i färg. För att stilla mitt ordningssinne lite så satte jag på små stickers med vilken veckodag det var på några av fotona. De kommer från Becky Higgins.



I sin helhet blev uppslaget så här.



Jag hoppas att jag med detta uppslag har kunnat inspirera till lite vintriga uppslag och sportlovsaktiviteter.

Tack för besöket! Lämna gärna en liten kommentar.
Scraphälsningar från Sverige!

Följ mig på Instagram: marit_pysslar eller oss på Project Life i Norge på: projectlifeinorge.

2 kommentarer: