mandag 18. september 2017

Fargerik pl side med kort laget av Gelli print


Hei!



De siste ukene har jeg lekt meg litt med gelli printing, og synes at det er veldig gøy. Det blir jo alltids noen print når du holde på å trykke, og jeg har blitt veldig glad i de arkene som du får fordi man tar et tredje trykk eller gjør rent brayeren.

Her har jeg kuttet opp et ark med gelli print og brukt det som pl kort. 

De andre kortene har jeg kuttet til av et rolig rosa mønster ark og hvitt papp. 


Her er side 2.


Begge sidene har ganske lite pynt på seg, kun litt wasi tape og stickers i rolige farger.
Og jeg rett og slett digger pl kortene av gelli print ble. Elsker fargene og strukturen i arket.
 Her kommer noen nærbilder av dem.





Det er drodlet litt på dem, stemplet,  brukt wasi tape og litt stickers og tekst. 
Gelli printet er laget på et ganske tykt akvarell ark, og når du bare legger på tynne lag med farge beholder du strukturen i arket.


På de andre kortene er pynten i nøytrale farger og litt rolig.


Rosa er en veldig god farge når bildene har mye grønt og blått i seg. 
Det er fordi de er kontrastfarger til hverandre. 

Et tips er å bruke et fargehjul som hjelp. Et fargehjul viser deg hvilke farger som passer godt sammen og hvilke farger som du kan bruke til å fremheve (kontrastfarge).


Det var mine to sider med kort av gelli print. Håper du ble litt inspirert til å lage dine egne kort og leke deg med farger:)

Klem Bente-Heidi












3 kommentarer:

  1. Hej!! Åååå vad fint!! Jag älskar framförallt de korten som är i flera färger!! Vilka kulörer på färg har du använt, samt vilket märke på färgen? Mvh Ulrika i Sverige

    SvarSlett
  2. Det är de korten som du gjort närbilder av som jag menar! De är jättefina!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ulrika, Så gøy at du likte kortene mine Jeg har brukt litt forskjellige akryl farger, for dette er fra sider som har blitt til mens jeg har holdt på med gel print. Da har jeg både trykket med gel printen og kjørt over med brayer litt vilkårlig. Men fargene jeg har brukt er fra Dylusions og Dina Wakley, samt en del fra Amsterdam. Håper det var litt svar på spørsmålet

      Slett