søndag 18. februar 2018

Februari-kit från Bye9design : Dette gjør meg glad

Hej, DT-Gunilla här för att visa HELA februari 2017! 
Så glad jag blev när jag laddat hem den här fina pakken från Bye9design (se länk), som sponsrar PL i Norge, så passande namn på detta kit: "Dette gjør meg glad"
.  



Jag gick till mitt PL-album för 2017 och månad februari, där jag redan förberett tidigare med att sätta in foton men inget mer.

Det var verkligen bra att pakken innehöll många olika storlekar och pynt, så det blev enklare att sätta in korten och pynten trots att mina PL-sidor fanns i så många olika designtyper. En annan sak som var bra är att jag kände FRIHET att skapa, för om något blev fel var det bara att skriva ut på nytt från februari-pakken. 

Vi har ingen färgskrivare hemma, men det finns andra som har, så jag valde lite tjockare papper och skrev ut. Det var så härliga färger i detta februari-kit. 

I februari fotade jag kl 14.30 varje dag (2017), enkelt och ett sätt att visa vardagen. Men som ni kommer se har jag satt in några insert när något extra hänt.

Här är sida 1 - vecka 5.


Jag skriver gärna på skrivmaskin, och en stor fördel var att jag kunde skriva direkt på de utskrivna bladen innan jag klippte ut korten - så mycket enklare!




Här är en närbild på hur jag pyntade och lät det sticka ut lite:

  

Det här vackra kortet med alla härliga färger hade lite ljusare partier, där det fungerade perfekt att stämpla (Vecka 5): 


För att kortet med kryssrutor och helg skulle få plats i fickorna delade jag på den så här:

 

Uppslag 2: Vecka 6

Då hoppar vi till nästa sida i mitt februarialbum, vecka 6, där jag låtit färgerna blått och rosa få dominera:


Sidan till höger var inte full storlek, eftersom jag inte hade så mycket foton, men här är den. Jag har satt ditt egna stickersbokstäver på "Fika" och "Helg". Men annars har jag bara använt allt i pakken. De små hjärtana i rad klippte jag tex ut och satte fast för att fylla på tomrummet på journaling-kortet:


En liten tag: Today, har jag också petat ner.

Jag tycker det är så kul att skapa dimensioner, genom att jag satt några klisterkuddar under den cirkeln med hjärtat (texten "fika" har jag klistrat på själv). Snyggt att även klippa av cirkeln och låta den komma på andra sidan fotot:


Det lilla kortet längst ned på vänstersidan gjorde jag så här:


Uppslag 3: Vecka 7

Då vänder vi  blad till vecka 7, som inleds med den smalare fickan. Jag använde mycket hjärtan och godishjärtan på detta uppslag eftersom det var Valentin-dagen denna vecka. Det är så kul att ta de här vardagsbilderna exakt kl 14.30, för vem skulle ta ett kort inne vid mjölkavdelningen på affären eller vid trafikljuset?: 


Jag är så glad att alla färgerna i Bye9design-kitet matchade så bra till varandra, för då stämde det bra med veckan innan som stack fram bakom den här sidan :


Eftersom den här veckan innehöll lite extra roliga händelser som scrapdag, så blev det en insert denna vecka på den högra sidan och ett titelkort med en 7:a (veckan).

Så här ser det ut i sin helhet:


Jag ville ha med en extra notis och satte in det som en extra tag, och på baksidan har jag klistrat en inköpslista (kul att spara):


På baksidan av denna insert ser vi lite mer extrafoton som är pyttesmå (gjort som collage direkt på min iphone). Sen har jag fyllt i med ett PL-kort med blå hjärtan och klistrat på en extra ruta : "Happy Valentine". 


På närbilden av mitt collage kan ni se att jag klistrat på ett utklippt hjärta på kuddar för att få en extra dimension. Texten är också från Bye9designs kit, den klippte jag ut och satte på sidorna:


När jag bläddrat bort min insert från högra sidan så ser det ut så här:


Där har jag upprepat att jag fortfarande är kvar i vecka 7 (lätt att glömma bort när man lagt in flera insert på det här sättet). "This makes me happy"- texten är från denna pakke också. Den fina pilen som fanns med i detta kit satte jag fast på en överbliven genomskinlig plastbit och satte in. Kul när man kan se igenom fickorna ibland.

Uppslag 4: Vecka 8

Och på andra sidan (vecka 8) så ser man baksidan av pilen, och den passar bra där också:


Jag älskar färgerna som Bye9design använt i detta kit, och speciellt det titelkortet längst upp till vänster. Jag stämplade på transparant papper för att inte riskera stämpla fel och sen upprepade jag att det är kl 14.30 jag fotograferar, och stämplade klockslaget på en av de gula rutorna som fanns med.



Här har jag klippt ut de små runda cirklarna med M, T, O, T, F, L, S och satt på vardera dag. Det är fint att upprepa något på ett uppslag. Eftersom det är mycket färgglada PL-kort med så har jag låtit mycket vitt få vara med, så blir det inte för rörigt. 

Jag har också upprepat tags på både vänster- och högersidan. I 2 av dem har jag häftat på ett litet band. Jag ska någon gång köpa en häftapparat som är mindre, tror det blir mycket snyggare.


Här är sista sidan för februari i vecka 8 (och början av vecka 9, tog med 27 och 28 februari på uppslaget också). 


På det här uppslaget har jag upprepat inte bara tags, utan också den blåturkosa färgen. För att få balans med vänstersidan lade jag till rosa detaljer och klippte ut "Verdens kjaereste mamma" på ett PL-kort. PL-kortet var från början 6X8 men jag klippte itu det så de hamnade på 2 fickor (lommer). 

Gillar även remsan med svarta hjärtan, och funderade länge innan jag hittade en plats för dem. Passade bra bredvid min älskade kaffemaskin tyckte jag!

Jag rekommenderar att göra en hel månad med ett matchande kit, det går fortare. Fördelen med Bye9designs kit var att jag kunde skriva ut fler PL-kort av samma om jag velat, och dessutom skriva ner på skrivmaskin i förväg direkt på A4-bladen (vilket är svårt med små PL-kort). Jag älskar färgerna också och har förstått att man även kan skriva ut det på akvarellpapper!

Tack för titten, och tack Bye9design som sponsrade! Länken till pakken är här.

DT-Gunilla
























1 kommentar: