mandag 19. oktober 2015

Freebie-tips til PL

Mitt første innlegg her i bloggen, håper du koser deg mens du leser,  og forhåpentligvis blir litt inspirert.

* Har du vært innom i butikker og kjøpt et kit med PL kort og tenkt at "åh, det kortet skulle jeg hatt flere av"?
* Kanskje  har du som meg tenkt at "åhoi, her var det mye, og masse og jeg vet jo ikke engang om jeg kommer til å like denne måten å scrappe på2
*Eller synes du "det er dyrt og tenker at det må da gå an å gjøre det billigere selv?"
-vel det har i allefall jeg, kjenner jeg kan svare JA på alle punktene over her, og jeg har også tenkt at -åh, hadde det bare vært uten farger også....

Vel, heldigvis er det mange i denne store vide verden som også tenker slik. Og ved å bruke Pinterest, så har jeg søkt på nettopp "free printable Project life Cards" og du verden for en jungel som åpner seg opp av hva man kan laste ned.

Det jeg har gjort er at jeg har vært og kjøpt tykkere papir enn det vanlige kopipapiret hos en kontor-rekvisita (Gustav Pedersen og f.eks Staples har godt utvalg) slik at kortene blir litt tykkere og glansen i papiret gjør det fint.

Jeg likte godt kortene her hos  A Vegas Girl at Heart og hos Just Izzy Design , men garantert, det er en STOR jungel av freebies der ute og mange å laste ned å kunne bruke.
*Jeg lastet ned PDF filene
*Når jeg printer så valgte jeg å printe i fotokvalitet
*I PDF filene kan du også legge til egen tekst, slik som jeg har gjort, direkte på kortet -GENIALT!
.Disse fra Just Izzy Design har jeg printet ut og brukt på Project Life siden min

Vi er også heldige som har Norske kreative datakyndige, og jeg er støtt og stadig innom hos Ann Kristin og velger ut godbiter der jeg printer ut og bruker, både på LO'er og også nå på PL. Denne gangen har jeg brukt fra dette tab's arket.


 Sånn ble Project Life siden min, ene og alene selvforsynt med det meste som er på den. Faktisk har jeg også laget de #ordene som jeg bruker en del av, ikke no heksekunst det heller, bare åpne skriveprogram, velge deg ut skrift-type og str, og bruke de ordene og frasene som faller naturlig for akkurat DEG.

Jeg har brukt lomme fra Becky Higgins, design- A

Kom gjerne med tilbakemeldinger, for du vet, jeg er fersking innen dette og har alt å lære, både fra andre nybegynnere og de av dere som har holdt på lenge. Takk for tiden sammen med deg.
*** 
Ha ei finfin dag,
 klem fra Elisabeth Helland

2 kommentarer:

  1. Kjempeflott innlegg Elisabeth - kjenner meg veldig igjen. Siden din var også kjempeflott. Ha en fin dag :o)

    SvarSlett
  2. Så koselig å se at du liker freebien min! Digget siden din. Stilren og flott!

    SvarSlett