søndag 8. april 2018

Med inspiration av våren

Då var det dags för mig, DT-Marit, att inspirera i bloggen igen.
Äntligen börjar våren komma och det får mig att längta till sommaren och semester.
Så i dagens inlägg tänkte jag bjuda på några sidor från sommaren 2017 där jag inspirerats av vårens härliga färger.

Jag hade väldigt svårt att komma igång med dessa sidor.
Jag hittade inga bra PL-kort eller bokstavs-stickers till titelkortet som passade i färg till allt det blå-gröna i mina fotografier. Samtidigt så blev jag inspirerad av Gunillas inlägg förra veckan med vita PL-kort. Jag tyckte det var så ljust och fint så jag bestämde mig för att köra på det jag med.
För att lösa problemet med stickers så bestämde jag mig för att skapa egna bokstäver och dekorationer i passande färg.
Som bas till PL-korten har jag använt mig av helt vanliga vita albumblad som jag skurit till i passande storlek. Så här blev resultatet.


Jag färgade in ett akvarellpapper med distresser i grön-blåa toner. Därifrån stansade jag sedan ut bokstäver med en alfabets-die. När jag fäste dem på mitt titelkort valde jag att fylla i med tunn svart penna runt om för att få dem att framträda mer.
En del av akvarellpappret skar jag ut som en cirkel, färgade in kanterna med lite svart distress för att få lite mer kontrast. Jag valde att inte ha med hela cirkeln och skar bort över överflödet.
Sedan använde jag mina favoritstämplar med res-tema från Technique Tuesday, både på cirkeln och på det vita och dekorerade med enamal dots. Slutligen drog jag tunna svarta streck runt hela kortet.
Som helhet blev min första sida så här. Även journalingen gjorde jag på vitt albumblad.


Jag har inte varit helt konsekvent med de svarta strecken, ibland täcker de bara delar av PL-kortet. Jag tyckte det blev mer livfullt så.
Jag har valt enkla dekorationer i matchande färg. Jag använde små stjärnstämplar från Malins stämplar med samma distressfärger som jag använde i mitt titelkort.


Samt svarta stickers för att fånga upp den svarta stämpelfärgen.


På sidan 2 hade jag både så mycket fotografier och text jag ville ha med. Så en del av min journaling skrev jag på vitt albumblad och satte direkt på fotografierna.



Jag har precis fått hem en leverens från CiLi in Papers med massa nya dekorationer. På den här sidan har jag använd cardstock die-cuts från Kaisercrafts kollektion ”Open Road”


I sin helhet blev uppslaget så här.



Det var allt för den här gången. Lämna gärna en liten kommentar.

Följ mig på Instagram: marit_pysslar eller oss på Project Life i Norge på: projectlifeinorge.

1 kommentar:

  1. Kjempeflott med masse tekst og likte godt fargen på die cut bokstavene

    SvarSlett