tirsdag 5. januar 2016

Mona takker vemodig for seg ...

Noen ganger skjer det ting som ikke er planlagt; ting en selv gjør eller av andre. I mitt tilfellet skjedde det noe langt borte, men som berører meg direkte ... flyktningkrisen.

Flyktningkrisen er noe alle og enhver kjenner litt på, enten en er positiv til at Norge skal hjelpe eller imot ... Jeg er veldig positiv til at disse vakre menneskene skal få komme og få beskyttelse i Norge ❤︎ så positiv at det meste av min tid går med til å sysselsette over 400 frivillige, som har bistått over 1800 flyktinger siden september. Nå i januar kommer ytterligere 900 flyktninger ... til sammen er vi på snart 5 ulike mottak, der vi samler inn og deler ut klær og hygieneartikler, aktivisering av barn og voksne, samtalepartnere osv. En fantastisk dugnad, som gir masse energi - og tar en del tid.

Denne tiden har ført til at en del fritidsaktiviteter har forsvunnet, og ikke bare en del - alle! Jeg har permisjon fra Global Hobby og Kunst sitt kreative team, permisjon fra styreverv i svømmekretsen og inntil nå - permisjon fra denne bloggen. Jeg har ikke rørt hobbyskapene mine på 4 måneder, og jeg tror ikke de blir rørt på veldig lenge. Siden min situasjonen er slik blir det "urettferdig" å oppta en plass i bloggteamet, da den kan gis til noen andre som kan bidra. Derfor er dette mitt siste innlegg i denne omgang.

Takk for min tid her, og takk for at jeg er velkommen tilbake igjen når ting roer seg.





Til neste gang - ta vare på deg selv!

1 kommentar:

  1. Så utrolig flott sammensetting av bilder og farger! Lykke til videre :)

    SvarSlett