søndag 5. juli 2020

Tema-album i 6"x8"

Idag är jag, DT-Pernilla, ska inspirera till lite scrappande. Hoppas ni har en skön sommar därute, många av er har kanske gått på semester? Min pysselaktivitet under sommaren varierar helt klart beroende på väder, ju varmare desto mindre kreativ ;-)

Idag tänkte jag visa ett av mina "tema-album" jag har. Förutom ett album i 12x12 för resor har jag även ett litet sn@p-album från Simple Stories för vår hund Milou. Jag tar väldigt mycket bilder på honom och för att det inte ska bli alldeles för mycket bilder i mitt vanliga PL-album har jag ett eget till honom.

Detta album är istället i 6"x8" och då blir det andra typer av plastfickor, så här behöver jag tänka om när jag går ifrån mitt vanliga 12x12. Eftersom det är många foton att ta hand om så har jag valt att inte ha så mycket dekorationer på uppslagen. Det "enkla" med detta formatet är att det går fort att göra ett uppslag, det kluriga är väl att det inte får plats så många foton på ett uppslag utan där får man vara lite kreativ med ändra storlekar mm.


Enkelt sätt att göra lite dekorationer på foton är ju den vita pennan såklart, som jag använt nedan.



Emellanåt gör jag även en LO i 6"x8"-formatet för att variera mig och kunna sätta vissa foton i centrum.


Det var allt för mig idag!
Hoppas ni mår bra och sköt om er,

DT-Pernilla / @pillanspyssel

3 kommentarer:

  1. God idé med særskilt album til hunden. Jeg har også utroligt mange billeder af vores kat ;-)

    SvarSlett
  2. Så koselige og flotte sider....og for et herlig motiv :D Supersøt ♥

    SvarSlett
  3. Väldigt fint album! Hunden är mycket söt. :)

    SvarSlett