mandag 31. mars 2014

Oppbygning av Album.

Jeg er så glad for at jeg hev meg på denne bølgen med Project Life, for jeg har funnet en sånn herlig måte å organisere mine album på. Før så samlet jeg alle Lo mine i en skuff, for jeg visste rett og slett ikke hvordan jeg skulle dele dem. Skulle jeg lage et til hvert av barna, et til oss, eller??.

Nå har jeg funnet frem alle LOene jeg har laget og går tilbake å ser på bildene fra samme tid og lager PL av de  bildene som gjerne ikke var like god til å bruke på en LO og mikser albumet. Jeg har å bestilt meg en pakke med Photo Pocket Big Variety Pack(fra TreL), det inneholder alle de forskjellige plastikklommene det er å få tak i. Så nå kan jeg virkelig ha det moro når jeg lager album. Det blir et album til hver av ungene og et felles.

Jeg har tenkt å starte alle album med en LO, og så mikse det fremover, nå vil jeg vise dere en liten serie jeg har laget av Bryllupet mitt, utdrikningslaget , litt mer fra bryllupet og vår lille bryllupsreise.

Siden jeg har valgt å starte med en LO så blir det ikke helt kronologisk rekkefølge. Mest logisk var nok å starte med utdrikningslaget, men siden jeg kan bestemme det helt selv, ble det slik som dette.

Her er vi på utdrikningslaget, var en flott dag og heldigvis uten de helt store utkledningene. Det ble dessverre ikke tatt så mange bilder, eller kanskje heldigvis :) Minner ble det uansett og nå har de kommet i et album.


Deretter valgte jeg å få med litt mer fra selve bryllupet, vi giftet oss hos en dommer så selve bryllupsdagen og bryllupsfesten var ikke på samme dag. Og du vil se at et bilde som går igjen på to prosjekter, det er bare for at min kjære mann skal huske plassen sin hehe.


Så valgte jeg en Lo igjen, en bildeserie av min lille prinsesse som vi begge er veldig glad i. Fra jeg laget denne LOen har hun likt å ta den frem å se på den.

Så til slutt rammer jeg inn akkurat denne perioden med vår lille svipptur med Danskeferga.
Det som er så herlig med Project Life er at det er ingen regler, du kan gjøre akkurat hva som faller deg inn, du kan lage det enkelt, du kan lage små LOer, ingenting er mer rett eller feil en noe annet.

Produkter jeg har brukt:
- Wedding Kit fra Bella! At Last Paperz Blomster fra prima og Papirdesign 1 LO,

-Project Life Cinnemaon, rammer til Prima, dots fra My Minds Eye, ord fra MME, blomstene er noe gamle rester jeg fant. 1 PL

-project Life Azure, og litt fra Bella! kittet og endelig fikk jeg brukt bryllupsrammen fra Wycinanka. PL 2.

Den siste Lo er så gammel at jeg aner ikke hva jeg har brukt på den. Har sett igjennom arkene mine og finner ikke noen der. Jeg ser jo at mange av blomstene er fra prima, og noen av blingen er fra Kort og Godt.

- Project Life Azure igjen, rester fra Kittet til Bella! og noen gamle rester jeg fant i en liten pose da jeg ryddet sist.

Da håper jeg dere ble litt inspirert og ikke minst trygg på at dette ikke er vanskelig, du kan gjøre akkurat som du vil, siden det ikke finnes noen regler som må følges.

Ha en strålende Mandag ♥ Jorunn






8 kommentarer:

  1. For en lærerik artikkel, og så lurt å blande med både gamle LOer fra tidligere og PL sider. Og hvor mange bildeserier har man ikke som ikke er de perfekte bildene..Dette er jo genialt og man får jo delt så mye mere om situasjonen man har foreviget <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Linn, ja jeg synes det er kjekt at de gamle Loene får et nytt liv :)

      Slett
  2. Det ser ut til å bli et kjempeflott album med en herlig blanding av PL og vanlige LOer. Historiene kommer frem på en helt annen måte når man blander på denne måten synes jeg. Gøy å se! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, jeg er så glad jeg oppdaget PL og fikk en sjanse til å gjøre det på denne måten ♥

      Slett
  3. så fint det var dere er utrolig flinke til å skrape

    SvarSlett
  4. Kjempebra Jorunn!! Veldig deilig blanding når man blander alt sammen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Scrappegal, jeg synes det er litt digg og få brukt de gamle LOene :)

      Slett