fredag 19. februar 2016

Hvordan få mange forskjellige bilder til å henge sammen



Ny som jeg er på Project Life, så synes jeg det er vanskelig noen ganger å få siden til å henge sammen. Det er spesielt når bildene er fra forskjellige settinger. Nå hadde jeg tenkt at jeg skulle lage et album med uke for uke i 2016, men allerede på første uke slet jeg med å få siden til å stemme. Ikke bare skulle siden henge sammen med tyngdepunkter og slikt, men jeg ønsket jo bildene i kronologisk rekkefølge etter dagene.... Du kan tro denne siden er satt opp mange ganger. 

Så nå har jeg laget meg noen regler:
  • Bruk ganske like kort og maks 3 forskjellige farger
  • Bruk lik pynt
  • La fargene på kortene gå igjen i pynten
  • Tenk start og slutt.


Da jeg fulgte disse reglene ble jeg endelig fornøyd med sidene.




Hjerter og hvit tekst på sort bakgrunn går igjen flere steder.
Rosa er også en gjenganger.



Så, det ble en fargesterk side, men jeg fikk den til å henge sammen, og notert ned det viktigste som skjedde denne uken og den fikk også det dagbok-preget som jeg var ute etter. 
Da sier jeg meg fornøyd, både med siden og reglene jeg har laget meg. Nå er det bare å starte på uke 3, og jobbe på. Blir nok enklere etterhvert:)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar