onsdag 17. februar 2016

Valgets kval


Å nei, å bestemme seg er ikke enkelt! Og jeg vet det er litt ekstra vanskelig for meg som er veldig ubesluttsom fra før. Men jeg skal ikke fortelle dere om meg selv, jeg skal prøve å vise dere noen av valgene som finnes der ute innom Project Life.

YES! jeg skal komme i gang med Project Life sa jeg en dag til meg selv i fjor, og var så heldig at jeg fikk være DT i Project life i Norge og på laget med disse flinke damer. Du kan lese om det HER.

Men, det skulle ikke være så enkelt å komme seg i gang nei, ikke fordi Project Life er vanskelig, men fordi det finnes så mange muligheter der ute at jeg klarer ikke helt å bestemme meg.

Når det kommer til PL kort, finnes det ufattelige mange på markedet, du finner kit med forskjellige temaer, forskjellige farger, skrift, vel alt du kan tenke deg og sikkert litt mer.
Igjen er jeg en som har det vanskelig for å bestemme seg. Har faktisk bare kjøpt to komplette kit, de andre kortene jeg har er deler av kit jeg har enten fått eller kjøpt på Project Life gruppe, den finner du HER. Men når jeg endelig skal jeg sette sammen mine bilder til ei side, ender jeg som vanlig med ikke å finne den rette kort, så det blir at jeg lager de. Det kan du lese om HER .

Og så er det å bestemme  seg for hvilke album en skal ha, det finnes ikke bare mange størrelser der ute, men også er priser veldig forskjellige. HER kan du se forskjellige priser, farger og størrelser.
Det som jeg syns er kjekt med project life er at albumene har ringer, i forskjell til noen av dem jeg har fra før da jeg lagde LO, med ringer er det lettere til å legge til nye sider, akkurat der du har lyst til.


Da valget av album er i boks, kommer det lommene, og det er ikke få av heller.  HER  finner du et godt utvalg av lommer fra forskjellige produsenter til forskjellige priser.
Siden albumene har ringer, er det også mulig å bruke vanlige A4 lommer på noen av dem, og med en fuse tool kan en lage akkurat lommene som en vil hvis enten hvis en ikke finner den rette lomme eller en ikke har penger til å skaffe seg flere lommer.

Vel nå har jeg skravlet om litt forskjellige så jeg skal fortelle dere hvilke album størrelse jeg bestemte meg for å bruke.....

Og det er ingen overraskelse å dele med dere at jeg klarte ikke å bestemme med for en, så jeg bruker hele TRE forskjellige størrelser!

8,5 x 11 
Jeg bare elsker denne størrelsen, den er akkurat stor nok, ikke for stor og ikke for liten. Her kan en også bruke vanlige A4 lommer hvis ønskelig.
Her kan du se noen av sidene mine i denne størrelsen. 





Denne størrelsen er kjekke fordi jeg klarer å ha mange bilder per side og det liker jeg. Har valgt et album i nøytrale farge her. 

Her kan du se noen av sidene  jeg har laget i denne størrelsen. 





og sist men ikke minst har jeg et album i størrelsen 6 x 8 . Noen ganger det er sånn at det er bare et bilde jeg vil bruke, så denne størrelsen er veldig praktisk. 

Her er noen av sidene jeg har laget i denne størrelsen. 








Håper innlegget har hjulpet dere litt på vei med å bestemme seg i et hav av muligheter. 
Legg gjerne en kommentar når du først er her. Og ikke glem til å bli med i dennes månedens utfordringen, du finner den HER.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar