mandag 12. september 2016

babyalbum

Jeg har blitt tante igjen for fjerde gang, og siden de tre andre tanteungene mine har fått babyalbum i dåpsgave, må jo nyeste tilskuddet få et og.. men ting forandrer seg gjerne over tid, og mens de tre andre har fått papiralbum med spiralbinding, får sistemann nå et 6x8 PL-album med lommer. 

Jeg har hovedsaklig landa på to lommer gjennom albumet siden foreldrene ikke scrapper. De aller fleste lommene er todelt, med to 4x6-lommer, men noen steder passer det bedre med ei 4x6-lomme og to 4x3.. 

På førstesiden har jeg brukt fuse'en til å dele ei lomme. Den minste lommen har fått plass til fødselsdatoen på ene siden, men den er tilpasset sykehusarmbåndene, slik at det er plass til lillebrors sykehusbånd på baksiden av lommen. 




De fleste arkene jeg har brukt hittil kommer fra Papirdesign sin nyeste baby-serie. Både fremsiden og baksiden av arkene er brukt, og fargene går i nydelige, duse blå- og grønntoner. Ett av arkene er også laget som PL-kort med diverse babytekster og utfyllingsbokser. Ikke alle lommene er fylt med kort, det skal jo tross alt være plass til bilder og, men jeg har funnet ut at jeg kommer til å legge ved mange flere lommer bakerst, slik at foreldrene kan bytte kort og legge til flere sider der det trengs og bygge på på egen hånd :) 



Albumet er langt fra ferdig, men kanskje jeg viser fram albumet når det er ferdig og klart til å pakkes inn:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar