mandag 9. oktober 2017

PL med enkla medel och få saker

Förra helgen, 29 september - 1 oktober, träffades de flesta från designteamet i Project Life i Norge i Sarpsborg i södra Norge. En minst sagt annorlunda pysselhelg där 6 personer som bara har haft kontakt via sociala medier träffas för första gången.
Men resultatet blev väldigt lyckat. Vi hade en otroligt trevlig helg tillsammans och jag fick massor gjort.
Vi bestämde också att vi skulle väcka liv i i vårt Instagramkonto, så följ oss gärna på:
projectlifeinorge.

Jag tänkte nu visa upp 3 PL-sidor jag gjorde denna helgen. Jag vill här visa hur du på enkelt sätt och med inte allt för mycket saker kan skapa dina sidor. Kanske är du nybörjare och inte har så mycket PL-saker. Eller har du kanske förbrukat mycket av dina PL-kort osv.
Med lite cardstock, distresser, stämplar och stickers så kommer man långt.

När jag skapade mina sidor har jag i princip bara använt mig av:
- Becky Higgins grid cards (funkar även med vit cardstock eller albumblad)
- Stämplar
- Distress Ink
- Stickers 

Jag har här skrivit min journaling på det vita korten och färgat in dem väldigt försiktigt med grön Distress Ink (färgen Bundled Sage). Så här blev resultatet av första sidan.


Jag valde att dekorera med stämplar och enamal dots som passade 
i färg till stolarna och badleksakerna på bilderna. 


Här valde jag stickers och enmal dots som passade de färgglada tonerna 
på strandbaren och strandleksakerna



På sida 2 har jag blandat Beckys vita kort med cardstock i craft-papper. Jag tyckte kombinationen av de båda gjorde sig bra till fotografierna.
Ovan min journaling har jag använt mig av Malins stämplar. Dekoration med lite enkla stickers, egna flairs och die cuts.


På den här sidan färgade jag inte in de vita korten utan satte bara Malins stämplar 
överst i svart och sedan dekorerade jag med små stämplar i grå-beige färg.


Jag gjorde egna flairs där jag stämplade svart på craft-papper med små stämplar i passande tema, en epoxybubbla på som jag klippte bort en bit på. Valde här att skriva journalingen på craftpapper som jag satta på det vita, detta för att få mer harmoni mellan de vita och bruna papperna på sidan.


På sista sidan har jag återigen använt mig av Distress ink. Jag har kombinerat färgerna Faded Jeans och Tumbled Glas, jag tyckte de fångade upp tonerna i bilderna bra.


Enkla PL-kort med bara en stämpel på en stor snäcka (Tim Holtz).


Enkelt dekorerat med passande stickers och mer stämplar med snäckor.


Med dessa sidor vill jag visa att man behöver inte ha massa PL saker hemma för att göra PL.
Med lite cardstock, distresser, stämplar och stickers så kommer man långt.


Tack för besöket! Lämna gärna en liten kommentar.
Scraphälsningar från Sverige!

1 kommentar: